Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det uvanlig at navlestumpen enda sitter på to uker etter fødsel? Min lille gutt har den enda, den er løs rundt sidene, men sitter fast i midten. Det er akkurat som en grå geleklump som henger fast, og jeg er usikker på om denne er en del av navlen som skal være igjen eller om det er en del av stumpen som skal råtne bort. Kan det være dette de kaller for "villkjøtt"? Jeg tør ikke vri og røre så mye på den, siden jeg ikke vet helt hvor den skal løsne. Noen som vet? Har en gutt til, men på han løsnet den før det var gått to uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Hos jente vår ramlet den av litt etter at hun passerte to uker :). Hadde ikke ville vridd på den, hadde jeg vært deg. Den faller av når den er moden for det :).

Skrevet

Hvis klumpen er rødere enn resten av huden kan det være villkjøtt og kan da behandles med lapis fra apoteket. Ofte tar det tid før navlen er helt grodd. Jeg ville ha rørt minst mulig på det fordi det fortsatt kan være åpne sår og derfor fare for infekjson dersom man tar for mye på det. Er du i tvil så dra til helsestasjonen og få en helsesøster til å se på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...