Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Jeg leser her at det er mange som begynner med rutiner når babyen er bare 2 uker gammel, legger babyen kl 19-20 hver kveld ... Gjør alle det? dere som ammer også? skjønner at det er enklere hvis man bare gir mme. Min baby på 2 1/2 mnd vil gjerne ha mat ofte på kvelden, så jeg føler det er lite vits å legge henne kl 20 enda. Jeg steller henne for natten i 20 tiden hver kveld da, men hun får være i stuen sammen med oss til det virker som hun har roet seg for kvelden, som regel i 22-23tiden. Jeg har en sønn på 4 år, og vi gjorde det på samme måte med ham uten at det har blitt noe stort problem.
Linda og lille Oskar Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 jeg har ikke stresset noe med rutiner! gutten min er 3mnd idag, har lakt seg i halv 10 tiden i 3uker nå. virker som at han er trøtt da.. ser at det også at det er mange som begynner tidli med leggerutiner, det har ikke funket her.. jeg ammer da:) han er våken 3-4 ganger på natten for å få mat.. men vil ikke ha smokk..desverre..
Big mama;) Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 heisann:) Vi legger vår prinsesse hver dag halv 7-7 da er hun trøtt og sliten etter en lag dag! er det noe barn liker så er det faste rutiner! og da får man litt tid til å være kjærester.. vi legger henne bare rett i seng våken så sovner hun...( det var ikke så lett i bgynnlsen, men ble bedre og bedre ) Barn sover mye bedre når det blir gjort på den måten og våkner ikke så fort,,tro meg!
2 boys & now pink Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 Lilletrollet mitt blir lagt i moseskurven i ni - ti tiden på kvelden, for at jeg så skal trille med meg hele sengen inn på rommet. Han er livredd grindsengen... (Helt til nå... nå ligger han faktisk og hviler lunsj i den.) Skal prøve grindsengen i natt tror jeg. Jeg ser ikke vits i å legge ham i syv tiden, da våkner han senest klokken 11 og skal ha mat igjen. Storebror gjorde jeg det samme med. Så lenge jeg nattammet, fikk han være oppe lenge. Gikk helt fint å legge han tidligere når nattammingen var over. Litt skrik i første uken, ja, men ikke noe skremmende mye må jeg si.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #6 Skrevet 15. april 2007 Hei igjen ...jeg som skrev hovedinnlegget:-) Vi har jo på en måte rutiner vi også, hun blir lagt tidligere og tidligere, men jeg legger henne ikke før hun har fått i seg maten hun trenger. Når hun sovner , så sover hun fra 5 til 8 timer i strekk, det meste hun har sovet uten å våkne for mat er 10 timer. Og jeg fullammer og har tenkt å gjøre det til hun er ca 6 mnd (hvis det går bra) Det gjorde jeg iallefall med broren. Les dette, fant det på ammedebatten:http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx
snowcake Skrevet 15. april 2007 #7 Skrevet 15. april 2007 Vi stresset overhodet ikke med leggerutiner, hadde tro på at tassen regulerte seg selv, og at vi ville klare å lese signalene han ga. Ble tidligere og tidligere trøtt ettersom ukene og månedene gikk, fra ca 3mnd alder har han lagt seg i 19-20 tida. Fikk noen kommentarer fra andre om at vi burde begynne med leggerutiner tidligere, men for oss har det funket veldig bra og la han regulere seg selv. Har sovet godt fra han ble født, og sovner nå av seg selv ganske fort etter at han legger seg (6mnd nå). Den første tida sov han sammen med oss og ble puppet i søvn. En superenkel gutt å legge og som sover like godt selv om vi er borte og døgnrytmen blir litt forskyvet. Gjør som du har gjort det med 4 åringen din, du! :-)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #8 Skrevet 15. april 2007 Ja jeg har ikke tenkt å stresse enda,synes faktisk det er tidsnok å begynne med fast leggetid i 6 mnd.alder. Veldig kjekt å kunne ta med babyen på besøk til venner på kveldstid :-) Babyen vår er også veldig lett å legge, koser seg selv og trenger ikke å puppes i søvn heldigvis...
Teri & lille krabbe Skrevet 15. april 2007 #9 Skrevet 15. april 2007 Ja, du har noen som skriver innlegg à la: "Min baby på 3 uker har ikke døgnrytme, hva skal jeg gjøre?" No offense, anyone.. Jenta mi har fått sove og vært våken som det passer henne siden fødselen. Måltider var det null kontroll på, spisemønsteret kunne være helt forskjellig fra dag til dag. For et par uker siden merket jeg at hun ville sove lengre på kvelden, så jeg begynte å legge henne på rommet kl.19. Mest for å ikke holde henne oppe. Hun våknet da kun for mat i løpet av natten, og sovnet igjen av seg selv. Slik har det vært siden. Hun sovner mellom 19 og 20, og står opp rundt 8 om morgenen, avbrutt av ca 3 måltider (i søvne ;D ) Jeg fullammer. Samtidig som denne rytmen kicket inn, begynte hun også å spise til faste tider hver dag. Helt merkelig, men dette styrer hun faktisk helt fint selv. Hun er snart 3 mnd nå.
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 15. april 2007 #10 Skrevet 15. april 2007 Jeg har en datter på 3 uker som jeg legger i sengen sin i 7-8 tiden på kvelden, rett og slett fordi det er da hun sover lengst. Da sover hun frem til alt mellom 12 og 05. I starten prøvde jeg å vekke henne da vi skulle legge oss, men syns det ble litt dumt å forstyrre henne i søvnen. Så får vi se hvordan det går fremover.... (jeg ammer)
Hannahs-mor06 Skrevet 15. april 2007 #11 Skrevet 15. april 2007 Hannah er 4 mnd og her har vi kommet inn i en veldig god rutine;) vi går som regel kveldstur fra fem til syv. Ammer, bader, spiser litt grøt og deretter ammer jeg henne på vår seng. Da sovner hun der etter hun har spist ferdig og våkner da som regel i halv tolv-tolv tiden. Da skifter jeg på henne også legger vi oss sammen med henne. Ammer henne også da i sengen, og løfter henne opp i sengen sin når hun har sovnet god og mett..og mens Hannah sover fra rundt 8 til tolv spiser mamma og pappa middag og får litt tid til å slappe av sammen;)
Hannahs-mor06 Skrevet 15. april 2007 #12 Skrevet 15. april 2007 Må bare tilføye at vi ikke stresset med noen rutiner da, de har liksom lagd seg selv;=)
Gjest Skrevet 15. april 2007 #13 Skrevet 15. april 2007 Jeg gjør som deg HI....blir sikkert litt annerledes når han blir større og ikke lenger må ammes like ofte
nutri Skrevet 15. april 2007 #15 Skrevet 15. april 2007 Jeg gjør akkurat som deg Anonym (HI). Kveldsstell og pysjamas i 20-tiden, så har vi ham i stuen med oss, ammer et par ganger til før han sovner for natten i 22-23 tiden. Da bærer vi ham opp på soverommet. Vi bruker fremdeles vognbagen som seng, setter denne bare oppi sprinkelsengen.
Muffinsmamma Skrevet 15. april 2007 #16 Skrevet 15. april 2007 Rutinene kommer ofte av seg selv. jeg ville ikke stresset med det. da gutten vår var 3 mnd begynte han å bli litt "kjeftete" på kveldene, så vi prøvde å legge ham halv sju, og siden ble det hans leggetid. han våknet hver tredje time hele natta, men lagde i det minste sin egen rutine. Da han var 9 mnd var jeg dritt lei nattamming og 1000 oppvåkninger så jeg tok en skrikekur og nå sover han 12 timer uten et knyst. Neste gang skal jeg nok ha striktere rutiner, men ikke fra 2 ukers alder. 3 måneder syns jeg er en fin tid å begynne med sånt på.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #17 Skrevet 15. april 2007 Har aldri stressa med rutiner, emn det bare ble sånn.. Babyen ble alltid trøtt og sovna for natta i 18tida så gikk etpar uker før jeg rakk å ta på han pysj.. Men sida har jeg tatt på han pysj og lagt han 18.00. MIn kan hoppe til langt på natt uannsett hvor trøtt han er, men legger han 18 og han sovner nesten med engang! Han er nå 10,5mndr og jeg ammer litt enda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå