Gå til innhold

Igangsetting... hjelp...

crissi Eline og Lillebror 29.5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til ekstra kontroll ved fødeavdelingen og fikk påvist redusert fostervann og stort barn. Har hatt litt ekstra oppfølging fordi mamman min mistet sin første på overtid.

På føden mente de at det var best at fødselen blir igangsatt... på torsdag... hjelp... er det noen som har noen erfaring med igangsettelse som de ønsker å dele? er litt stressa og nervøs jeg... har hørt at det er større risiko ved slike fødsler...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kan fortelle kort om venninna mi som ble satt i gang;

åpningsfasen kan fort gå fortere, og bli mer smertefull ved igangsetting.

dette opplevde hun, at det ble en forholdsvis rask fødsel (ca 4t) men hun syns det var veldig deilig å få hjelp.

Det er viktig at du gir tilbakemelding på hvordan det føles, om ting går for fort osv, for de kan regulere en del underveis. Du blir nok nøye observert, sånn at ikke baby skal bli stressa, så du skal se det går fint!

Fødselen hennes gikk fint, og selvom hun måtte ha hjelp til å sette i gang, gikk ting normalt ellers. Fikk ei nydelig jente.

Er jo veldig fint at det finnes hjelpemidler som igangsetting, så kan du slippe å gå og bekymre deg på overtid! :)

Og for alt du vet, så kan det jo hende fødselen setter i gang av seg selv før den tid også:)

Vet ikke om dette var så mye til hjelp, men ville altså bare si at venninna mi var kjempefornøyd hun!

Skrevet

Takk takk:) det hørtes jo greit ut, får håpe min fødsel går "på skinner" :) er VELDIG klar for å få lille prinsessa i armene mine!

Skrevet

Jeg ble satt igang sist, men det endte med hasteKS. Men dette var også 5 uker før termin.

Jeg fikk beskjed om at risikoen for KS var større hvis de prøvde å sette igang + at en evt fødsel kunne bli tøffere enn hvis ting starter naturlig..

Men alle disse risikoene synker jo nærmere termin du er. (kroppen er jo mer klar for en fødsel)

Skrevet

jeg skal settes igang i morgen. så viss jeg er hjemme på onsdag kan jeg jo fortelle deg hvordan det gikk for meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...