Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Helga har to dager. Den ene dagen er han borte på morotur hele dagen. I dag har han ennå ikke stått opp. Har ikke vært på fylla eller noe. ¨Når jeg tar det opp med han nå, så sier han at han står opp for å dra på jobb før vi står opp HVER dag. Han drar 7.30. Ungen våkner gjerne i den tiden, og da dupper vi og pupper om hverandre. Så det er ikke mye søvn. Kjenner jeg blir irritert. Greit at han må stå opp å dra på jobb hver dag, men han får sove hele natta. Jeg har minst en amming... Er det jeg som er helt på tryne her? Klem
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Nei, u er ikke urimelig. Dere har begge "heldagsjobb", så da får man en dag hver i helgen til å sove lenge, og da er lenge til ca kl 10, ikke 12. Synes mannen din kune holde seg litt hjemme i helgen også jeg da.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 jeg mener og 10 er lenge nok. ettermiddagene er korte for ungene... HI
Gjest Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 Synes ikke du er urimelig, nei. Her står pappa`n opp sammen med oss i helgene. Han jobber som regel hver helg, men begynner ikke før 9/10/11-tiden og gullet våkner i 07 tiden.
sprellemor Skrevet 15. april 2007 #6 Skrevet 15. april 2007 Du er ikke urimelig, nei. Man skulle tro at når han er på jobb alle andre dager i uken, at han hadde lyst til å tilbringe tid med barnet i helgen? Min samboer sto opp halv 7 i dag, han. Og tulla og jeg våknet halv 8. Og sambo pleier også å dra i 7-halv 8 tiden hver dag. Har mannen din noen gang vært alene m barnet? Virker som mange menn ikke helt skjønner hvor slitsomt det faktisk er å være hjemme med barn.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #7 Skrevet 15. april 2007 jada, han har vært alene med han, men ikke mer enn 3 timer på dagtid. og da sov selvfølgelig ungen over 2 timer. er det ike typisk:) hihi... nei tror mange ikke skjønner ja... min skjønner litt, men ikke alt. HI
Big mama;) Skrevet 15. april 2007 #8 Skrevet 15. april 2007 oh my god!! Nei jeg synes vrkelig ikke du er urimelig!!!! Dere er jo to om å ha barn, da er det rett og rimelig at dere deler ansvaret!! Å være hjemme med barn er en jobb 24 t i døgnet,man kan ikke ta lunsj når man vil eller være ferdig 4 som man er i vanlig jobb... Vi har en ordning på at vi har hver vår tur å sove litt lenge i helgene..og da er det snakk om bare 1 time... Sett foten ned du!!! Ta det opp med han på en saklig og orntlig måte, og gi han et forslag på hvordan du ønsker å ha det! om han tror at det er så lett å være hjemme og at man ikke blir sliten av det kan han jo få prøve å være helt alene med barnet 1 lørdag eller søndag...og i tilegg gjøre alt husarb og lage mat med ungen på armen....når han får oppleve det tror jeg pipen får en annen lyd!! Lykke til:) La meg høre hvordan det gikk:)
sprellemor Skrevet 15. april 2007 #9 Skrevet 15. april 2007 Enig med Big mama! Det som faktisk er mest slitsomt er at man ikke kan gjøre ting når det passer en selv. Her har sambo hatt permisjon i 3/4 år, mens jeg har studert. Han er nå tilbake i jobb og jeg må være hjemme. Sambo kom hjem fra jobb med masse energi og sa: Det er så deilig at tingene skjer når jeg bestemmer at de skal skje, og ikke når en liten baby bestemmer det! Sånn er det nemnlig å være hjemme, og det vet vi, men kanskje ikke alle fedre som ikke har prøvd selv.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #10 Skrevet 15. april 2007 JEg har en plan:) Uten å si noe om det, skal jeg pumpe meg, så jeg har masse mat i frysern. Så skal jeg finne meg en lørdag med masse planer. Og si fra til pappan like før:) Det går en jævel i meg også innimellom. Gidder ikke si noe om hensiktene med planen heller. Er egentlig godt fornøyd med valget av pappa til sønnen min:) hehe. Men akkurat dette punktet irriterer meg noe så vanvittig! Greit at jeg ikke liker å sove til laaangt på dag. Men ungen er 4,5 mnd og fullammes. Det tar energien fra meg, og jeg er sliten... Han sier jeg kan få sove lenge hvis jeg sier i fra, men skal det være nødvendig?¨ HI (og jeg som ALDRI skulle klage på sambo her.... selv om jeg klager mye..hehe ja sånn kan det gå,)
sprellemor Skrevet 15. april 2007 #11 Skrevet 15. april 2007 Bra plan! Lykke til! Fint å høre at du er fornøyd med han. :-) Jeg er også superfornøyd, men det er nok litt sånn at man må si ifra om at man vil ting. Som å sove lenge en dag, for eksempel. Jeg må si fra om sånne ting til min. Akkurat som jeg ikke kan lese hans tanker kan ikke han lese mine. Men det virker som om du har kontroll på situasjonen ;-) Lykke til på bizzi-lørdagen din!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #12 Skrevet 15. april 2007 Nei da, man kan ikke lese tanker. Men av og til hadde det vært koselig med en; skal stå opp med han jeg, bare sov du. Eller; skal jeg henge opp vasken... ser selv når jeg skriver det, at det er alt for mye å be om:)Hehe
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 15. april 2007 #13 Skrevet 15. april 2007 Nei, du er ikke urimelig, det er mannen din som er dust!! Hehe.. mer seriøst, han må skjerpe seg mener nå jeg! Mannen min står opp klokken seks hver eneste dag i ukedagene, men han står også opp med lillemor både lørdag og søndag for at jeg skal får sove og hvile enda vi har en baby som sover hele natten. Dette har han gjordt siden hun ble født og jeg er så stolt av han )
Teri & lille krabbe Skrevet 15. april 2007 #14 Skrevet 15. april 2007 Nei, er du gal! Greit at han må på jobb hver dag, men du er på jobb hele døgnet. Mannfolk!
Simselimsen Skrevet 15. april 2007 #15 Skrevet 15. april 2007 Jeg synes HAN er urimelig. Hær er det sånn at jeg mater på natta 2-3 ganger og står opp på ukedagene halv-7-tia så står han opp med gullet i helgene, og da får jeg sove så lenge jeg vil. Må også si at svigermor bruker og ha henne over natten 1-2 ganger i uken så jeg/vi får sovet ut. Er gravid og er akkurat kommet meg litt etter mnd med oppkast. Så er veldig trøtt og sliten for tia.
Chiquita Bananas Skrevet 15. april 2007 #16 Skrevet 15. april 2007 Jeg ga beskjed at det var urettferdig fordi jeg lot ham sove hele natta, mens jeg var våken hele natta med å amme og mate lillegutt og måtte være våken hele dagen pga. ham og fortsatte da han kom hjem fra jobb OG gjorde det i helga. Så da lillegutt gikk helt over til flaske så var det slutt - NÅ fikk pappaen trø til.... Og det har gått bra - han har mange bra morgener og netter. Slik er det å ha barn - det var ikke bare jeg som ville ha barn så han var pent nødt å trø til..... Han må ikke glemme at han får sove hele natta !! og bestemme dagen sin på jobben (vi må føye oss etter en unge som krever oss hele tiden og får nesten ikke spist eller gått på do) og når han drar fra jobb så kan han la det ligge. Vi kan ikke bare legge fra oss ungen på ettermiddagen og ha fri til neste morgen ??!!! Har han glemt det ???
Chiquita Bananas Skrevet 15. april 2007 #17 Skrevet 15. april 2007 Han skjønte meg etter han begynte å passe lillegutt mer og mer - var ikke så eplekjekk lengre og sa at det var vel piece of cake å passe ham og jeg kunne jo bare dra bort for en helg eller dag. Tok enten 2 timer før jeg måtte overta eller han trengte meg på natta om han tok seg av lillegutt. Skulle sove et par timer og lillegutt skrek hele tida og søstera mi som var på besøk og ham var helt stresset og prøvde alt - alt ordnet seg med en gang jeg kom inn i stua og tok lillegutt i armene og ordnet på ting. Så etter det er full respekt for det jeg gjør og han gjør mer og mer slik at han forstår mer og mer av lillegutt......
Maisie Skrevet 15. april 2007 #18 Skrevet 15. april 2007 Synes heller ikke du er urimelig. Og siden han bare har vært alene med babyen et par timer på dagtid mens babyen sov, høres det ikke ut som han helt skjønner hvor mye en baby krever av ens tid. Her jobber pappaen om natta, så jeg har lillegutt alene hver natt, bortsett fra helgene, men da også er jeg den som står opp og ammer ham, skifter på ham og bysser. Men pappaen står tidlig opp/kommer hjem fra jobb og tar seg av babyen mens jeg sover på morgenen. Dermed får vi søvn begge to. Du bør nok ta dette opp med mannen din, for det er ikke rettferdig at det er du som skal ta alt. Dere var jo to om å lage babyen, og da bør dere være to om å ta vare på den også.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #19 Skrevet 15. april 2007 Kjempeidè... dustedame... Om du synker like lavt som han, så er jo ikke du det spytt bedre? Hva med å snakke sammen, som voksne mennensker? Ikke rart det går nedenom og hjem med så mange forhold her i Norge. Makan. Lykke til som alenemor.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #20 Skrevet 15. april 2007 Når ungen våkner om morgenen, tar du den bare opp i sengen. Amme hvis det er nødvendig, og ta gjerne også et bleieskift der. Ligg der og tull og tøys med babyen, og sørg for at pappaen ikke får ro til å sove videre. Det går fint an å ligge der med babyen en time eller to, er ikke nødvendig å stå opp selv om babyen er våken. Hvis babyen er så stor at den har begynt å bevege seg en del, så kan det jo tenkes at h*n vil klatre litt på pappaen også. Etter en stund sier du til gubben at han må se etter ungen mens du går i dusjen..... (dette kan ikke gjennomføres hvis ungen ligger i deres seng, og gubben er troende til å sovne, i hvert fall ikke hvis ungen er stor nok til å bevege seg så den kan falle ut av sengen!)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #21 Skrevet 15. april 2007 Herregud det hadde jeg aldri akseptert!!!! Samboeren din virker veldig umoden, jeg hadde gitt klar besjed hvis min var slik, heldigvis deler vi på helgene sover ut hver vår dag!!;-)
Solita 79 Skrevet 15. april 2007 #22 Skrevet 15. april 2007 Guuud så herlig mann jeg har. Glad han er min ja. Min kjære mann tar minsten her både lørdag og søndag han. Minsten våkner som regel kl 07 og da får jeg sove videre helt til han skal ha pupp før formiddagsluren sin ved 9.30 tiden. Og dette er ikke noe han har fått beskjed om å gjøre. Dette gjør han helt av seg selv. Han elsker denne tiden alene med ungene på mårran han som han sier. Dessuten er jo begge barna som regel veldig opplagte og blide på denne tiden av døgnet. Men den ekstra søvnen er jo gull verdt for meg, som er oppe både 1 og 3 ganger hver natt for og amme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå