Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 har en sønn på snart fem år.En dag kom han til meg og spurte:mamma,hvor kommer babyen ut??ehh sa jeg.han sa:kan du spytte han ut munnen.nei sa jeg,den kommer ut magen.Da lo han og sa:det går jo ikke ann.Jeg måtte tenke fort og sa sikkert det en ikke skal si:magen blir så stor at den sprekker.han var ikke helt med på den men heldigvis spurte han ikke mer om det.jeg synst han er litt liten til å få vite sånne ting.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Alle har sin mening, og det får de lov til... Men jeg hadde sagt til han, eller prøvd å vise han bilder av hvordan barn kommer til... Er ikke lett en slik situasjon altså, og fins heller ingen fasit svar... men tenk om han nå blir redd for at han skal få en baby i magen og at magen sprekker??? (Noen ville blitt det, ikke alle selvsagt) Dette er bare en teori jeg har altså: men jeg tror at jo eldre barnet blir jo vanskliger blir det å fortelle slike ting.. Får de vite det når de er så små, vil de ta det mer naturlig enn om de kanskje begynner bare å fnise... Men som sagt dette finnes det nok ikke no fasit svar på eller noe som er riktig eller galt... Dette var bare hva jeg tenker nå...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2007 #3 Skrevet 21. april 2007 Fra folkemunne kjenner jeg til en historie for 50 år siden om en jente som fikk denne forklaringen. Når hun da selv ble gravid og fødselen nærmet seg gikk hun til moren og spurte seriøst om hvordan magen kom til å gro sammen igjen etterpå!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #4 Skrevet 23. april 2007 hehehe,jeg får gi han en bok der han ser hva som skjer visst han spør igjen.husker jeg selv var 7 år og gikk i første klasse da jeg så alt i en bok på skolen.mamma trodde ikke sine egne ører da jeg kom hjem og fortalte hvordan barn ble til.men nå skal no heldigvis ikke min sønn føde barn..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #5 Skrevet 6. mai 2007 Ha det som en regel, og alltid fortelle sannheten til barnet..det kommer barnet til gode.Tenk på alle de "bildene" han kan danne seg av at babyen skal ut av magen, det er jo makabert ikke sant? Det kan realiteten også være, men det er ihvertfall sannheten...
Mymot Skrevet 12. mai 2007 #6 Skrevet 12. mai 2007 Vi har en sønn på 6 år og en datter på 4 1/2, de hqar spurt noen ganger om hvordan babyen kommer ut. Vi har ikke vært helt sikre på hva vi skulle svare, så vi har sagt at vi skal forklare senere, når de lir litt større. Vi fortalte en dag om keisersnitt, og det var ikke noe problem. Forklarte at mamma får bedøvelse så hun ikke kjenner noe, og så skjærer de et hull i magen og tar ut babyen, også syr de magen sammen igjen. De har fått sett magen til mamma, for datteren ble født med keisersnitt, å det vises jo et arr enda. Det var ikke noe problem for de å bli forklart det. Ikke spurte de noe mer om det heller. Nå har vi vært på biblioteket og lånt en bok som heter "Per Ida & Minimum" Skrevet av Grethe Fagerstrøm og Gunilla Hansson fra 1978. Min kone hadde blitt lest den når hun var liten og likte den veldig godt. Så den skal vi lese for våre små i morgen. Der blir vel alt forklart, også hvordan babyer blir til. Anbefales å leses gjennom før en leser de for barna, da det kan være noen små ting en vil hoppe over
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #7 Skrevet 13. mai 2007 syns det er litt rart at en skal lyve for barn jeg.. er jo greit noen ting er kanskje fortidlig og si. men min datter på snart 3år lurte på hvordan babyer ble laget? om vi kunne kjøpe i butikken...da svarte jeg med og fortelle og vise bilder(IKKE AV SAMLEIE) men av sædceller og egg.og fosterutvikling. så får vi ta det med hva en mann og dame faktisk må gjøre for og lage barna.. hehe.. så spurte hun om de kom ut navlen? da forklarte jeg ved hjelp av tegninger som er i en bok jeg har om hvordan fødselen eller keisersnitt foregår.syns små barn takler det fint om de får høre sannheten..må si det høres mye mer makbert og fælt ut og si at magen sprekker??? enn sannheten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå