Onegirl Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Ka dokke syns går det bra eller er det bedre å ikke fly so saint i svangerskap? Tenk å ta fly fra Ålesund til Oslo og der fra Oslo til England?
stormgutt + soljente Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Mitt synspunkt: hold deg hjemme.... Vet heller ikke om flyselskapet lar deg fly så sent. Vær iallefall sikker på at du også får fly hjem igjen hvis du drar. Hvorfor så sent i svangerskapet? Da er du jo fødeklar!
VinterSol+2 Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 jeg vil tro at veldig få flyselskap vil si ja. samtidig som det jo ikke er snakk om lange flygninger. Det å fly i seg selv, er jo ikke farlig, men trykkforandringer, samt det at du nærmer deg termin, utgjør jo en risiko i forhold til å starte fødsel. dersom flyselskapet sier ja, må du tenke med deg selv om du er komfortabel med det om en fødsel skulle starte på vei over til england, feks... De fleste fødsler tar jo noen timer, så du bør jo fint kunne rekke å lande, komme deg på sykehus og så føde der. men det finnes jo unntakene da.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 Ej e i veke 34 no å tok nettopp fly til oslo, fekk beskjed med flyvertinna om att ej va helt på grensa om å få låv å ta fly. Dei vilde helst ikkje at gravide skulle fly når dei va over 7 mnd..
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Jeg var i Barcelona i helga. Er i uke 35. Flyselskapet (SAS) hadde grense på uke 36 for utenlandsreiser. Du kan fly senere men må ha med legeerklæring. Jeg hadde det nå også etter anbefaling fra flyselskapet siden bakkemannskapet av og til bruker "skjønn" på hvem de lar være med i flyet. Flyturen gikk helt greit (3,5 time), men beina hovna opp mer enn vanlig og jeg måtte opp å gå noen ganger undervegs. Kroppen ble også mer sliten. Du bør uansett høre med lege før du drar. Om du har høyt blodtrykk er det ikke sikkert han vil la deg fly pga fare for blodpropp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå