Gå til innhold

Kan jeg borre hull hos tannlegen i uke 36?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så vooooondt.....har ikke sovet i natt....spist 4 paracet siden kl 5....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bore ja, men kan ikke få like mye bedøvelse som hvis du ikke er gravid. Men må du så må du :)

Skrevet

Etter hva jeg har lest den siste tiden anbefaler ikke folkehelsa tannbehandling under graviditeten dersom det ikke er nødvendig. Men i ditt tilfelle høres det absolutt nødvendig ut! I følge min tannlege går ikke bedøvelsen fra mor til barn, men det kan du jo sjekke ut. Røngten bør du derimot unngå.

Skrevet

hei du!

jeg var hos tannlegen på fredag.. tannverk her å.. tok ikke røntgen. men fikk bedøvelse men ikke like mye som vanlig.

så det går nok fint=0)

er i uke 35 nå=)

Skrevet

Jeg har både fått bedøvelse, boret og tatt røntgen. Ingen problem, jeg stoler på at de vet hva de gjør :-)

Skrevet

Det er bare tull!! Jeg var hos tannlegen denne uka! Du FÅR bedøvelse og det er INGEN fare med det! Eneste du ikke kan gjøre er å ta røntgen!

Tannlegen flira som et uvær av alt hysteriet rundt tannlege og gravide. Han sa at hadde det vært opp til han så hadde han vridd ørene av alle som sier at man ikke skal gå til tannlegebehandling som gravid.

Skrevet

Jeg også borret,var da i uke 35. Tok bedøvelse.

Tannlegen sa at det var ingen fare å ta røntgen i 2 og 3 trimester,man får en sånn blyplate over seg. ;)

Skrevet

Jeg fikk ikke noe blyplate over meg. Men husker hun sa noe om at det ikke var farlig å ta røntgen av tennene ihvertfall. De har jo helt nytt moderne utstyr der jeg går, så det har sikkert noe med det å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...