Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Diskuterer du og faren mye om hvordan dere ønsker at barnet deres skal vokse opp? Prinsipper i barneoppdragelse, hvordan faren skal bli involvert mest mulig osv? Jeg tror det er lurt å ta det nå, for når babyen først kommer, kan det sikkert være vanskelig å sette av tid til lange og gode diskusjoner den første tiden. Vi holder på å lage oss selv noen "foreldreregler" som vi skal prøve å holde oss til. Ikke sånne vi må følge slavisk, men litt hvilke prinsipper vi synes er viktige. Hva tenker dere å legge vekt på? Hvilke foreldreregler tenker dere å ha?
minime<3 in belly Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Jeg og typen har ikke diskutert så mye om hvordan vi ønsker å oppdra barnet våres direkte, men han har en datter fra før av så vi oppdrar jo henne sammen, annhver uke så jeg vil jo tro for våres del at en del av "reglene" allerede er lagt. Selv om vi ikke snakker så mye om det så er vi veldig enige. Det vi ikke er enige i med hensyn til datteren så snakker vi om det og blir enige på den ene eller andre måten...
ana baroma Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Vi snakker også en del om dette, men legger oss nok på samme linje som han og exen hans har lagt seg med deres sønn. Det funker greit på han iallefall:)) Men man bør jo være enige om dette i forkant av at man skal begynne å oppdra et nytt barn sammen.
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 Vi har ikke bare diskutert regler, men også litt om hva vi har hatt mye glede av selv som barn som vi vil at våre barn også skal få oppleve. Heldivis er vi ganske enige om det mest, samtidig som jeg er forbredt på at ting faller naturlig etterhvert og at det er ikke alt man kan planlegge.
prøvekluten+3små Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 vi diskuterte ikke så mange slike ting det jeg kan huske fra vi fikk vår første..det kommer jo naturlig...MEN det man kanskje bør obse på,er å være enig når det kommer til å irettesette barnet,legging osv når barnet blir gammelt nok til å forstå.. vi har et vennepar som sliter som guder der,fordi de er uenige om det meste innen oppdragelsen..dette drar jo han lille all nytte han kan fra,og blir med det en umulig unge å holde styr på..ingen respekt for mora han,for faren sier jo mot hu hele tia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå