Gå til innhold

Kan man misse en el om man bare tester med morgenurin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare 1 dag igjen til det jeg har regnet meg frem til på flere måter (både Woman Calendar, Eggløsningskalkulatoren på babyverden og lignede sider) skulle være min el periode. Hadde et spenn fra 11-16 april for el og har ikke fått noen positiv el test enda.

Kan jeg ha misset el ved å "bare" testet med morgenurin hver dag i denne perioden? Neste pp skal jeg teste fra dag en tror jeg, begynner å bli frustrert her jeg sitter..

orket ikke teste før den 11 da jeg hadde time til MR da og ikke hadde tenkt å hoppe i høyet rett før det å evt bli gravid da. Nei da får jeg heller vente en pp til, men hvor ergelig å ikke få noen positiv test...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan skje, men det er nok mest vanlig teste en gang i døgnet. Om du ikke finner el denne pp ville jeg ha forsøkt å teste morgen og kveld neste pp.

Skrevet

Jeg har opplevd å ikke få positiv EL-test, selv om jeg VET at jeg har hatt EL. Og jeg har testet på morgenurin. Tror grunnen er at LH-stigningen kan skje senere på dagen, og dermed mellom to testinger. Når du da tester morgenen etter så er LH-stigningen over.

Skrevet

Skal nok litt til at du misser en el ved å teste med morgenurin. På Cb pakken står det at man bør holde seg til samme tidspunkt for testing, og at mange foretrekker morgenurinen. Man skal ikke tisse på minst 4 timer før testen, og derfor er det jo lurt å bruke morgenurin. Jeg har ustabil mens, og har prøvd å finne el med strimlene, uten å lykkes. Men nå brukte jeg Cb og fant den på 4 test-dag!! Med morgenurin forresten! kanskje du må bruke flere pakker? Ellers slår testen ut når HL.stigningen starter, alså før egget slippes. Lykke til!

Skrevet

Trodde virkelig det skulle bli lettere med disse el strimmeltestene fra billigtester, men neida... Tror jeg skal bestille cb tester også, å bruke dem bare akkurat når jeg er i min utregnede el periode.. Skulle ønske det å få barn fungerte slik at man sendte brev til storken og ba om et barn, slik som barn gjør til jul til julenissen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...