Gå til innhold

Snur seg bare på magen i senga - 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang han legger seg har han begynt å snu seg på magen eller stå på alle fire i senga. Han griner ikke eller noe, bare står der og smiler. Han har ikke greid dette før, fordi vi har bindt fast dyna. Men nå kommer han seg altså rundt selv om det er trangt. Problemet er at det ikke er like lett å snu seg over på rygg igjen under den trange dyna.

Ville dere latt han sove på magen? Jeg liker det ikke, så jeg snur han tilbake så fort han har sovnet. Har hørt om mange som bruker sånn pose som de binder fast - er det å anbefale? Sover de like godt med den?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår sover på magen og det har hun gjort siden hun var 8 mnd. Tidligere brukte vi babysafe (pose med fester) på henne men så klarte hun å snu seg med den på også. Vi lar henne sove på magen vi. Tror ikke det er noe farlig så lenge de er blitt såpass mobile at de klarer å snu seg tilbake igjen dersom de ligger i en stilling som ikke bra. Men jeg sjekker henne ganske ofte allikevel.

Prøv¨å la han styre selv i senga en kveld og se hvordan han legger seg. Hvis han havner med ansiktet ned i madrassen og ikke klarer å snu seg selv ville jeg har prøvd babysafe.

Skrevet

datteren min har sovet på magen fra hun var rundt 8 mnd... jeg snur henne innimellom.. men hun snur seg veldig fint tilbake om hun ikke vil ligge på magen lenger.... jeg tror det som er farlig er når de er mindre og ligger med hodet ned i madrassen... men det gjør hun aldri, ligger alltid med hodet til siden...

Skrevet

Har latt Lukas sove på magen siden han var 6 mnd. Slutta med babysafe pga grusom opplevelse med den :-(

Skrevet

Har prøvd babysafe et par døgn nå og det funker kjempebra! Hva skjedde, Mari81? Trenger ikke svare hvis du ikke vil, men vil jo ikke bruke den hvis det kan skje noe skummelt...

Skrevet

Han klarte å snu seg inni posen, våkna av at jeg hørte han kava og styrte fælt i senga. Da var posen stram rundt ene armen og halsen............ALDRI vært så redd før....stakkars unge! Nei, er heli imot den babysafen etter den episoden!

Å ja, posen var forsvarlig festet!!

Skrevet

Huff da, stakkars liten :(

Nå vet jeg jo ikke hvilken pose du brukte, men den vi har er en eldre type enn de som selges nå. Han prøver fortsatt å snu seg litt, men gir opp med en gang for han skjønner at det ikke går. Jeg tror ikke han har sjangs til å snu seg inni posen, men jeg skal være veldig obs og følge med. Han kaver litt når jeg legger han, men ligger veldig rolig hele natta heldigvis.... men takk for at du sa fra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...