Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 jeg er i uke 29 naa...kjenner at det naermer seg liksom...og faar helt angst!! satt aa leste i svangerskapsdagboken jeg skrev naar jeg var gravid med min sonn og ser at jeg hadde samme "problemet" da.. Folk sier liksom at naar det naermer seg foedsel blir du "klar" og er saa lei at du vil bare faa det gjort...men jeg ble aldri klar! Husker at jeg sa naar vannet var gaatt og riene var igang at "NEI...ikke idag...er ikke klar!" tenkte hjelp dette klarer jeg ikke!!! (alt gikk fint og har ingen traumatiske minner eller opplevelser...men vet jo denne gangen hvor j..... vondt det er!) Hjelp!!! Hvordan blir jeg "klar" denne gangen???
VinterSol+2 Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 hm, jeg har jo ingen erfaring å vise til.. men jeg prøver bare å... utsette de tankene litt jeg.. ordner alt praktisk, lissom.. og når fødselen er i gang, er det tross alt ingen vei tilbake, er det vel? samme hvor klar eller lite klar du føler deg.. jeg antar at jeg kommer t il å begynne å grine og si at jeg ikke vil likevel osv.. jeg er dårlig med smerte.. men vet jo hva premien er, og hva jeg har gått inn i, og det med åpne øyne.. så jeg prøver bare å ikke tenkte på det.. det hjalp kanskje ikke så mye, men... du greier det jo!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 heheh... egentlig ikke!! Jo da! takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 Jeg ble aldri klar.... Det bare kom av seg selv etter en stund.. Gullet er nå 3 mndr, og det tok iallefall 1 mnd før jeg innså at jeg hadde fått en nytt liv... Et mer verdifullt liv:) Mer ansvar!!!. Han kom før terminen og, og jeg var aldeles ikke klar for noe baby ennå....Men sambo var:)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #6 Skrevet 15. april 2007 Nå har jo du 10 uker igjen å bli klar på!!! Hjelper vel gjerne litt hvis du føler deg klar med det praktiske som hører med å få barn. Planlegging og handling....er vel en god start...Jeg har alt det praktiske klar, men velger og ikke tenke på fødsel og slike ting.vanskelig å planlegge det. er en uke på overtid.Det går nok helst bra skal du se!!!! Kanskje du kan snakke med mannen din om det så kan han være sterk for dere begge?! Lykke til!
amilde 11.06 Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 Jeg har født to ganger før og begynte plutselig å få litt panikk rundt uke 29/30. Siste fødsel jeg hadde var en drømmefødsel så jeg har egentlig ikke grunn til å gruve meg. Det som hjelper meg denne gangen er å lese fødselshistorier. Jeg sluker alle fødselshistorier jeg kommer over. Selv om ikke alle fødselshistoriene er drømmefødsler så har det hjulpet å lese disse. Nå føler jeg meg mer klar og har begynt å glede meg. Men jeg har fortsatt 8 uker igjen så det kan jo hende panikken kommer over meg igjen. Grunnen til at jeg syntes fødsel nr 2 var lettere enn nr 1 var også at jeg viste hva som ventet meg til slutt. Det var liksom en mening med smertene og jeg hadde en skrekkblandet fryd. Ved nr 1 var jeg bare redd og følte ikke at jeg hadde kontroll. Ønsker deg uansett lykke til! :-)
Gjest Skrevet 16. april 2007 #8 Skrevet 16. april 2007 Hei, jeg er også i uke 29 - og førstegangsfødende. Jeg har tenkt at å bli klar til fødsel i tillegg til å kjøpe inn babyting dreier seg endel om kroppen - bekkenbunnsøvelser, etterhvert begynne med sånn olje som skal forebygge at man revner, lære om pusting på fødselsforberedende kurs osv. Men kanskje en fødsel er en så vanvittig opplevelse at man på en måte aldri kan bli helt klar?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå