Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe.. det er sikkert min egen feil da. men blir så sliten av det.. hun sovner kun med puppen i munnen når hun skal sove for natta. og våkne til et par ganger av at smokken har gått å satt seg på dib:P da er det inn med puppen igjen til hun sovner, og sånn går kveldene.. åh,blir litt sint på meg selv, har gjort meg en bjørnetjeneste altså..

noen tips om hvordan å få henne til å legge seg uten puppen? smokk vil hun IKKE ha, har prøvd dem alle (MAM, nuk, ortodent, cubus, silikon, latex, ja you name it..) synes hun er litt for liten for noen skrikemetode enda..

tips og råd mottas med STOR takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her, har vært smokk i over syv mndr nå, slitsomt ja. Men med eldste datteren min som nå er 4,5 år, så sluttet jeg å amme etter 6 mndr og ga henne flaske og smokk i stedet for jeg var så lei av å puppe hele tiden ! Men som jeg angret på det, prøvde puppen etter noen uker igjen, men da var det for sent hun ville ikke ha. Jeg skal ikke ha flere barn, dette er min siste baby og denne tiden går så fort, så nå prøver jeg å kose meg med denne tiden så mye som mulig. Kan bli veldig lei, men da tenker jeg bare at om kun kort tid får jeg henne ikke til å sitte på fanget mitt engang.

Lykke til !

Skrevet

Cluet er at hun ikke må sovne på puppen, da vil hun bare ha den igjen og igjen! Prøv at hun ikke sovner ordentlig når du ammer, evnt bær&byss i søvn, men sørg for at hun får med seg at hun blir lagt ned! Ellers blir det bare skrik og skrål når hun oppdager at hun ikke lenger ligger i armene dine. ;-)

Skrevet

Jeg sleit med det samme selv når gutten var 3 mnd. Han sovnet med puppen, og våknet etter en stund. Til slutt ble han overtrøtt og bare skrek. Klarte ikke å få han til å finne roen selv heller. Til slutt skrek han i det jeg bøyde meg for å legge han i sengen..

Det jeg gjorde, var å legge han i vogna om natten. Da fikk jeg vugget han i søvn uten puppen og kroppsvarmen. Etterhvert vugget vi mindre og mindre. Til slutt ingenting. Nå sovner han for seg selv i sengen sin på kvelden. Våkner for pupp etter en stund, men da får han litt påfyll, og sover videre.

Han lå i vognen ca 3 uker. Men det var også for at vi skulle på påskeferie, og da skulle han likevel sove i vogna, så vi orka ikek prøve med senga. Etter påska var det i senga.

Jeg tenkte at jeg IKKE skulle bruke vogna, for det ble en ny uvane, men for oss funka det kjempegreit da:)

Skrevet

Hjelper det ikke å holde på smokken heller? Ikke trykke den inn, altså..

Vi måtte holde på den, og trykke små trykk på den i "sugetempo" for at han skulle ta den til å begynne med.. Med storesøster endte jeg med å sitte med armen oppi vogga om natta så hun kunne suge på knoken min... satt der i lange tider noen ganger, for å få henne til å slutte å bare sovne m puppen.. hun tok smokk etterhvert :o)

Skrevet

Vet ikke hvor gammel hun er? Tulla vår ville heller ikke ha smokk. Men da jeg ikke orket mer (4 mnder tror jeg - høres tidlig ut, men all ammingen var utrolig slitsom - ikke bare den på kvelden (på kveldene satt jeg ofte og sov og gråt om hverandre) bestemte vi oss for å legge henne alene. Vi lot henne skrike vi da. Vi bestemte oss for 10 min skrik og så gå inn til henne. Kveld 1: skrek i 10 min, og ble stille en liten stund, begynte så igjen og skrek i 10 min til og ble stille og sov nesten hele natten. Kveld 2: skrek i 5 min, sovnet og sov nesten hele natten (tror en amming). Kveld 3: skrek litt i 2 min. Kveld 4: la seg nesten uten en lyd, dvs. littebitt sutring og synging og sovnet. Etter det; legges og ler når vi legger henne og sovner av seg selv og sover hele natten. Gladere datter, mindre slitne og bedre foreldre.

Hun hadde imidlertid en slags sutteklut (har ennå). Den har knuter i hjørnene slik at det stikker ut ca 2,5 cm som hun bruker til å sutte på.

Vet det er mange som er mot "skrikekuren", og mange som er redd for å begynne for tidlig. Min erfaring er at jo lengre man venter, jo lengre orker barnet å skrike, og jo verre blir det for begge parter.

Regner med at jeg får reaksjoner er nå, men dette er mitt råd. Hvertfall hvis du er så sliten som jeg var. :-) (Og det funket for oss. alle må gjøre det som fungerer for dem!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...