Gå til innhold

maaling av rier...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom pluttselig til aa tenke paa at jeg ikke har peiling paa hvordan man skal ta denne tiden mellom riene...hvordan gjoer man det, saann steg for steg (er litt treig) ;) har sett at noen sier at man skal maale fra begynnelsen av rien til begynnelsen av neste, mens andre maaler fra slutt til begynnelse...hva er riktig? Jeg har ikke rier i det hele tatt....ikke antydning en gang. Men siden det er ganske langt til sykehuset saa tenkte jeg at det var greit aa vite at jeg maaler tiden riktig...... kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man måler fra riens begynnelse til den neste begynner, altså fra start til start. Og så er det greit å måle omtrent hvor lenge den varer. F. eks. begynner en 23:53 og varer til 23:54, og neste begynner 23:59 og varer til 24:00. Da er det seks minutter i mellom og 1 minutts varighet.

Skrevet

ahaaa! :) Det var jo selfoelgelig helt logisk egentlig! :) Men veldig fint aa vite helt sikkert! Takk skal du ha fjummsi! :D

Skrevet

Hmmm, ulike måter å måle på her ser jeg. Har fått beskjed av jm at en måler fra slutten på en rie til starten på annen rie. Og tar tid på rien for seg.... Men resultatet blir vel det samme... Om jeg hadde målt som i eksempelet her, så vill jeg målt rierns varighet fra 23:53 til 23:54Så målt mellom rommet fra 23:54 til neste begynner 23:59, og så tar jeg tid for riens varighet igjen...

Mulig min metode er mer tidlkrevende, men jeg ble fortalt det slik og gjorde det slik sist gang, funka fint for meg. Men der kan du jo bare finne den måten som passer best for deg.

Skrevet

Jeg mener at du skal måle fra den ene slutter til neste begynner.

Du skal jo måle tiden MELLOM riene..

Jordmor spør jo hvor lang tid det er mellom riene når du ringer føden.

Skrevet

Ser ut som det er forskjellig praksis fra fødested til fødested her. Man får spørre jordmor så er man sikker ;o)

Skrevet

Enig med Dumle her jeg også. Det er jo tiden mellom riene man skal måle. Da blir det fra en slutter til neste begynner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...