NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 Er saa glad for at dagen i dag naa er over. Jeg studerer pedagogikk i New York, og her maa man gjennomfoere fire standardiserte laererproever paa 4 timer hver dersom man skal bli godkjent laerer. (Dette gjoeres uavhengig av studiestedene.) Det var jo litt sproett aa melde meg opp til to eksamener av gangen, men det gjorde naa jeg. Naa er da alle fire laerergodkjenningsproevene (seksten timer til sammen) overstaatt...de siste to i dag. I dag morges var det en 4-timers eksamen innenfor leseopplaeringspedagogikk (mitt hovedfelt), og i ettermiddag var det den generelle fagkunnskapen som sto for tur (matte, historie, forming, enkel kjemi...alle tenkelige kunnskaper man kan tenkes aa ha dersom man skal undervise paa barnetrinnet.) De to proevene jeg tok tidligere gikk mer paa generell pedagogikk og undervisningsmetoder. 16 timer til sammen...skrekk... Saa naa er hodet temmelig tomt...og haanda holder paa aa falle av fordi jeg har skrevet saa mye. Haaper jeg fikk staakarakter, da...disse standardiserte proevene vurderes heldigvis bare til bestatt/ikke bestaatt. Aaaaaaa...jeg er saa glad for at det er over. Naa er det bare eksamen paa studiestedet mitt som gjenstaar. Sukk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå