2småihus!:) Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 Kjøpte sprinkelseng i dag, og var og så litt på madrasser også....men vet ikke hva jeg skal kjøpe! hvilken type kjøper dere? synes de skumgummi-madrassene så så stusselige ut...men samtidig er det jo ikke mange kiloene som skal ligge på den heller da...
VinterSol+2 Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 noen som fremdeles selger skumgummi?? Det skal man jo helst ikke velge, fordi de fort kan bli alt for varme, og på den måten øke faren for krybbedød.. Jeg kjøpte madrass på happyland i Sverige, de sa at de ikke hadde solgt skumgummi på årevis, fordi det medførte fare. Derimot selger de madrasser av et type materiale som kan ligne litt på skumgummi av utseende, men det "transporterer" bort varmen, er allergivennlig og lett å rense/vaske. Så det kjøpte vi. Særlig fordi vi har mye allergi i familien/slekta så var det viktig med en "antiallergimadrass"
2småihus!:) Skrevet 14. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2007 Hmm...nå skal jeg kanskje ikke si helt sikkert at det var skumgummi da...men ligna ihvertfall...
kom-som-bestilt Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 Om madrassen er gul, er det skumgummi. Anbefales ikke. Jeg har kjøpt på 1 på Reflex, og 1 på Skeidar (til vugge og kurv). De har i ulike str, bare sjekk måla på senga di. Den på Skeidar var Jensen, men den fra Reflex virket helt lik, kostet bare litt mindre.
kom-som-bestilt Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 Det anbefales heller ikke å arve madrasser, pga krybbedød, men er opp til hver enkelt. Jeg valgte derfor å kjøpe nye. Disse har også et vaskbart trekk (maskin) og selve madrassen kan skylles (i tilfelle nattevæting)
AE❤️ Skrevet 15. april 2007 #6 Skrevet 15. april 2007 Jeg har kjøpt easy-baby- easy allergan.. Den skulle visst være veldig bra iflg de på barnevognhuset-rudo. Den er gasnke tykk, barnet skal jo ligge der mange timer. Kostet 700,- Fin og allergivennlig.
VinterSol+2 Skrevet 15. april 2007 #7 Skrevet 15. april 2007 anbefaler en tur til svinesund og happyland altså, der får du alt fra disse "skumgummiaktige" (men ikke skumgummi) madrassene til skikkelige fjærmadrasser med overmadrass til 4-500kr.
2småihus!:) Skrevet 15. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 15. april 2007 Takk for svar alle sammen! jeg får fortsette å se litt hva jeg finner da! skulle gjerne tatt en tur til happyland, men bor i trondheim så får nok finne noe her!
VinterSol+2 Skrevet 15. april 2007 #9 Skrevet 15. april 2007 ja, da er det ikke bare å ta en tur over grensa! hehe er jo mange grensebutikker å ta av langs med hele, men fra trondheim blir det kanskje i lengste laget;) Spør og grav i butikkene.. det er vel det lureste. og still alle tenkelige og utenkelige spørsmål..
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 15. april 2007 #10 Skrevet 15. april 2007 Lurte veldi på dette med krybbedød og skumgummi adrass selv, fordi eg hadde hørt at d skulle øke faren for krybbedød, så eg gikk inn på nettsiden til: Landsforeningen Uventet Barnedød. Og der står d (Kopiert): Landsforeningen uventet barnedød har ikke gått ut med anbefalinger som retter seg mot en spesiell type madrasser; vi har ikke grunnlag for å hevde at fjærmadrasser er bedre enn skumgummi eller omvendt. Det viktigste er at madrassen er ren og fast, og at man forholder seg til de andre kjente forbyggende tiltakene for å bidra til redusert risiko for krybbedød. Det er når flere risikofaktorer får virke sammen at risikoen blir farefull. (D utdraget gjelder nye/ubrukte madrasser da) D hørte til en skumgummi madrass til barnesengen som eg har kjøpt, derfor sjekka eg d opp. Eg skal bruke den madrassen, men eg skal også ha en overmadrass over den madrassen, som eg kan hive i vaskemaskin og vaske:) Tenkte også at eg skulle ha et tisselaken imellom de to madrassene. Skumgummi er jo vanskeliere å rengjøre enn en annen madrass, så derfor føle eg at d e tryggere å ha en overmadrass over:) Men d e sikkert ikke krise om man ikke bruker overmadrass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå