Gå til innhold

Jeg er for streng, ungen vil bare til pappen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten er 14 mnd, men han blir helt vill av seg når pappaen nærmer seg. Han spreller aldri når jeg kommer, han blir glad og springer mot meg, men aldri sånn som når pappaen kommer.

Jeg tror jeg er for streng, jeg gir ikke etter, så han får nesten aldri viljen sin hos meg. Jeg gir han mye kjærlighet, men jeg kan være veldig streng mot han også.

Noen andre som har det sånn eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han i barnehage/ hos dagmamma eller hjemme sammen med deg?

Skrevet

Er det du som er mest sammen med ham? I så fall blir han kanskje ekstra glad fordi pappaen kommer "omsider". Endelig skal han få litt tid sammen med pappa også, tenker han kanskje. Jeg tror uansett ikke dette har noe med at du er streng å gjøre. Så sant du er streng på "rett måte", da. Klare rammer gir forutsigbarhet og trygghet for ungen.

Skrevet

Hos oss er det og sånn at småen er alltid overlykkeleg over å sjå pappaen, eller besteforeldra eller andre han er glad i. Alle set grenser for han, men alle er glade i han og overausar han med kjærlighet.

Det er vel berre ofte sånn at den han ser mest til, blir den han tar for gitt... Eg er heime med småen, dermed blir det liksom litt luksus for han når det er nokon andre som kan leike med han og.

Dei siste vekene har eg vore sengeliggande omtrent heile tida (ekstrem svangerskapskalme), og andre har tatt seg av småen (pappaen, besteforeldrene, tantene). Og forskjellen når han får komme til meg er heilt ekstrem. "MAMMMMMMAAA!" roper han, sprellar som ein gal for å komme seg laus for å springe bort til meg. Så klatrar han opp på fanget mitt og gir meg ein stooor klem.

Så eg må vel slå meg til ro med at så lenge eg er den personen han ser mest til, så vil det vere sånn at han er minst glad for å sjå meg - fordi han tar meg for gitt. Og sjølv om det er fantastisk å sjå at han savnar meg når han ikkje er med meg heile dagen lenger, så er det faktisk bedre å ha muligheten til å vere med han heile tida, sjølv om det fører til at han er mindre glad for å sjå meg...

Eg trur nok vi er mange som har det på same måten!

Skrevet

sånn er det til oss å.. dem er i barnehage men pappaen er ikke så mye hjemme.. som i dag.. minsta har ikke sett pappan sin siden fredags morgen.. og i dag(søndag) ville hun bare til pappan sin.. han fikk ikke gå på do en gang hehe.. men det er jo meg dem ser mest.. og jeg er streng jeg å.. pappan gir seg.. men det har vel litt med det at han er ikke så ofte hjem heller da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...