Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 I dag har jeg hatt veldig hovne bein. Ikke selve foten, men leggene... de er stive og vonde, + at de er veldig spente eller hovne kan man kanskje si. Jeg har ikke hovne fingre, og har ikke hatt höyt blodtrykk på noen kontroller. Men tenker selvfölgelig på svangerskapsforgiftning jeg da (hysterisk som jeg er ) Er det flere som har hovne legger? Jeg står og går veldig mye på jobb, har jobbet mye i det siste + at jeg har hatt mye å gjöre ellers. Så det har värt 2 uker med mye mas, og lite avslapning. Kan det väre så enkelt at jeg bare trenger å slappe av litt? Jeg er 22+2 forresten ... og babyen virker helt frisk, sparker som en liten fotballsparker der inne
Krøllefrøken Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 den skulle ikke på anonym ... trykka feil takknemlig for svar iallfalll
line-pine Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Hei! Jeg har også slitt litt med hovne legger pga litt stillestående/stillesittende jobb. Har ikke høyt blodtrykk, og er stort sett god form. Jeg fikk råd av legen om å passe på sånn at de ikke ble for hovne. Blir de skikkelig vonde skal en ta kontakt med lege, dette pga at det kan være fare for blodpropp viss det blir for stramt. Du skal også passe på at du ikke er svimmel. Dette kan ha med for mye vann i kroppen å gjøre. Men den beste forebyggingen du kan gjøre, er å legge deg med bena høyt etter jobb og beveg på de. Også lurt å ikke spise for mye salt som kan føre till vannansamling. Drikk vann og gå med gode sko som har litt plass. Men husk, blir det skikkelig vondt skal du kontakte legen. Håper det går bra med deg!
Solskinnsjenta Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 Prøv å sett deg/ligg med beina høyt et par ganger i løpet av dagen. Masser gjerne leggene om kvelden før du legger deg, og om morgenen hvis du har tid. Sov med en beina på en pute hvis du klarer. Drikk MASSE vann i løpet av dagen, vann fordriver vann! Unngå for mye salt i maten, ikke salt ekstra og hold deg unna salt snacks. Gode sko som ikke strammer. Og sist men ikke minst; gå til innkjøp av noen støttestrømper, type kne, fåes på apoteket til ca 200,-. Du kan velge mellom vanlige strømper og nylonstrømper. Jeg vil anbefale nylonstrømpene nå som det begynner å bli varmere. Du blir gjerne litt klam på beina, men det er bedre enn å valse rundt med elefantføtter! Faresignaler du skal være obs på i forbindelse med svangerskapsforgiftning er -mye hevelser i bein, fingre og ansikt -rask vektøkning, typisk flere kg over et par dager -hodepine Hvis dette opptrer samtidig SKAL du ta kontakt med helsepersonell! Håper du blir litt bedre, ikke særlig gøy å gå rundt med hovne bein.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå