Gå til innhold

Er det bare meg eller andre som tenker som meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet mitt er at jeg overhodet ikke føler meg som meg selv lenger. Jeg føler meg veldig lite attraktiv etter at jeg fikk barn. Etter nyttår bestemte jeg meg for alvor for å slanke meg og komme ordentlig i form igjen og få tilbake kroppen min. Gutten min er nå 18 mnd så det er jo på tide. Men problemet mitt er at jo mer jeg slanker meg, jo tydeligere kommer de forferdelige strekkmerkene frem. Jeg er tibake i match vekt, men det hjelper ikke. Mannen min sier at han syns jeg er fantastisk flott og alt. Senest idag når jeg kom ut av dusjen sa han at han syns jeg var sexy. Men jeg klarer ikke og forstå hvordan han kan syntes det når jeg ser ut som jeg gjør. Jeg blir like fortvilet hver gang jeg ser meg i speilet. Jeg hater hvordan jeg har blitt seende ut, og klarer ikke å godta det.

Av og til tenker jeg at gutten min er grunnen til sette og det er jo de verste tankene noen kan ha. Jeg elsker han over alt på jord og angrer ikke et sekund. Men jeg klarer bare ikke o godta meg selv slik jeg har blitt.

Noen trøstende ord og gode råd fra dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at strekkmerker etter svangerskap er flott!!! :-D Det skal synes at man har bært livets juvel! ;-)

Men jeg skjønner veldig godt at de merkene kan være frustrerende! Men som sagt, jeg synes det er FLOTTE merker!! :-D

Skrevet

hehe, har du dem slev eller? Høres ikke sånn ut! :)

Magen min ser ut som et veikart!

Skrevet

Nei, jeg har ikke det... Men det hadde faktisk ikke gjort meg noe om jeg hadde fått det eller om jeg får det neste gang! Jeg har strekkmerker etter at jeg gikk kraftig opp i vekt i forbindelse med røykeslutt, de er jeg flau over... Strekkmerker i forbindelse med svangerskap er noe helt annet! :-)

Skrevet

Du kan ikke gjøre annet enn å akseptere strekkmerkene,kjære deg!

Hvis mannen din sier så mange pene ting til deg,skal du TA DET TIL DEG. Og tro det er sant.

Begynn å tenke på de som er lemlestet,kanskje? Brannskader i ansiktet? Mista en fot eller arm eller begge deler...folk som er lamme fra halsen og ned?

Da blir strekkmerker så små i forhold, og kanskje du kan på en måte begynne å bli glad i deg selv igjen.

Det var verdt det, om du ser på barnet ditt =)

Skrevet

Her var det mange moralske og politiske korrekte svar. Tydeligvis ingen i hele verden som har det som deg...

Vel, jeg skjønner hvordan du har det. Har hørt at laser kan fjerne strekkmerker.

Skrevet

Skjønner deg utrolig godt jeg..har det helt likt....hengepupper,strekkmerker og mye fett som skal bort...har dårlig selvtillit og føler meg bare føl hele tiden...nå skal jeg iallefall begynne å trene og spise sunt,gidder ikke å gå rundt i shorts og t-skjorte til sommeren igjen for di jeg ikke vil vise meg....men som hun over her sier kan man ta laser får å fjerne strekkmerkene.Jeg har tatt en prat med legen min og kan få dette dekket, men venter til jeg er ferdig med å få barn. Vet ikke hvor gammel du er men for min del er det ikke mye gøy å være 20 år å se ut som jeg gjør.

Du er ihvertfall ikke alene om å føle som du gjør,men tror vel også at ved å trene og spise sunt så kan man føle seg litt bedre,er det jeg håper på ihvertfall:)

Skrevet

JAAA! Jeg haaaater kroppen min!!!!

Jeg synes jeg ser helt jævlig ut! Jeg er skikkelig feit og ekkel. Jeg veier 20 kg mer enn det jeg gjorde når jeg var gravid, har strekkmerkerfra puppene og ned til bakpå leggene, hengemage, appelsinhud, you name it!

Jeg klarer ikke å se meg selv naken i speilet uten at jeg nesten begynner å grine. Og når jeg ser på andre mødre som har barn som er mindre enn min og er tynne får jeg skikkelig dårlig selvfølelse.

Og jeg prøver, det gjør jeg virkelig. Jeg har ammet til den store gullmedaljen uten at det hjalp. Jeg har spist kjempesunt i hverdagene, og ikke minst veldig lite, samt gått turer hver dag og annenhver dag tatt pilatesøvelser hjemme i 30 min.

Nå for tiden er jeg ikke engang sulten lenger, jeg spiser to yoghurter og middag hver dag, og det er alt jeg greier å få i meg fordi jeg er konstant mett.

Jeg har ikke gått ned et eneste kilo siden jeg veide meg en uke etter fdselen på sykehuset. Og det er virkelig tungt for meg!!! (jeg la på meg 34 kg i graviditeten, gikk ned 14 kg på sykehuset etter fødselen). Jeg vet rett og slett ikke lenger hva jeg skal gjøre...

Skrevet

Hehe, kniiiiis!!!! Jeg veier 20 kilo mer enn før jeg ble gravid skal det stå...

Skrevet

Stakkars, du spiser jo alt for lite!! Du kommer aldri til å gå ned en kilo når du spiser så lite! Kroppen din tror jo at du er i nød og setter seg i mot med å tviholde på alt den har. Du risikerer heller å gå opp... Kan jeg anbefale Grete Roede kurs? Der lærer man å spise ordentlig fremfor å spise lite. Jeg har aldri spist så mye som når jeg gikk på kurs og jeg gikk ned 6 kg på 7 uker. Jeg synes det var mye jeg, men mange på kurset gikk ned mye mer! Det var virkelig verdt pengene spør du meg.

Strekkmerker har jeg også, og jeg skjønner at dere synes det er kjipt. Men jeg bryr meg heldigvis ikke så mye. Jeg tror jeg er mer opptatt av hvordan jeg ser ut med klær på enn naken:)

Skrevet

Jeg har strekkmerker! Masse strekkmerker på puppene og magen. Men både jeg og sambo synes de er stilige på en måte, det er livets tattoveringer ;-) og de var sååååå verdt det! Vi har verdens sjønneste guttunge! hehe. Har flere ganger hørt "er han din??" når jeg har truffet på gamle kjente som ikke har visst om han, og da drar jeg opp genseren og har beviset =)

Strekkmerkene vistes tydeligere når jeg hadde mer fett på kroppen, nå (14mnd etter fødsel) er de visket litt ut, blitt til lyse arr på en måte, før var de røde og lilla. Særlig puppene som var to fargerike kart har blitt til to lefser med mindre synlige arr etter strekkmerker.

Så jeg må si meg enig med at jeg var mye mer fornøyd med kroppen min før enn jeg er nå, tynn og beinete med to lefser i stedet for pupper.... Men så lenge sambo sier han synes jeg er sexy så klarer jeg å holde selvtilitten på et normalt nivå.

'

Den som viser selvtillitt blir pen, selv om kroppen kanskje ikke er den peneste....

Skrevet

Jeg har strekkmerker selv etter graviditeten, og liker dem faktisk :-) Før jeg fikk dem tenkte jeg også at jeg håpet jeg slapp, og når de var helt ferske og røde var de jo veldig synlige.

Men nå syns jeg de er litt kule :-) Folk tar jo tatoveringer og piercinger helt frivillig, og for meg ble disse linjene som viser at jeg har vært gravid noe i samme gate. Men jeg skjønner jo at ikke alle føler på samme måte. Jeg håper at du (hovedinnlegger) "blir venner" med merkene etterhvert, og at de kanskje blir mindre synlige med tiden. Og tro på mannen din når han forteller deg hvor flott han syns du er :-)

Skrevet

Men hvordan kan man spise mer når man er mett?

Skrevet

Grunnen til at du ikke blir sulten (eller føler deg mett) er at kroppen din har satt forøyelsen ned til et minimum fordi den har tilpasset seg mengden mat du tilfører. Du vil ikke bli sulten før du øker fordøyelsen. Og du vil i hvert fall ikke kunne bli tynnere uten å øke fordøyelsen. Så for å få opp fordøyelsen må du tvinge i deg noe mat jevnlig gjennom dagen. Det beste er å spise litt hver 3.-4- time. Spis noe med en gang du står opp om morgenen for å få igang fordøyelsen så fort som mulig. Om du ikke har matlyst, så får du prøve å tvinge i deg et tørt knekkebrød og et eple eller noe sånt, bare for å få ting i gang. Du trenger ikke å spise så mye i begynnelsen, men spis såpass jevnlig. Da merker du nok etter kort tid at sulten kommer også. Du bør sette i gang med dette raskt, for du vil absolutt ikke at kroppen skal stabilisere seg med vanen om å få under 1000 kalorier om dagen! Da vil du fort gå opp senere når du prøver å ha et normalt kosthold igjen. Folk som slanker seg med lite kalorier i årevis, kan sjeldent spise normale mengder mat igjen senere uten å gå opp igjen. Sånne ting som dette lærer man på GR-kurs... (skulle tro jeg var kursholder sånn som jeg reklamerer;) )

Skrevet

Hei!!

Etter to svangerskap på 20 mnd ser vel ikke jeg ut som jeg en gang gjorde.

Men jeg må bare signere innlegget til "rakettrumpa" her, Grete Roede-kurs er så utrolig bra! Søsteren min er kursholder og jeg fikk selvsagt masse hjelp av henne etter at jeg fikk førstemann.

Mammaen til Håvard, du kommer til å føle deg mye bedre og sprekere, desssuten gjør det jo noe med humøret når vekten går ned.

Kurslederne har vært overvektig selv også, så dette forstår de seg på.

LYKKE TIL!!

Skrevet

Ser ikke hverken moralske eller politiske korrekte svar lengre oppe,jeg. Inkludert mitt svar til HI.

Det er enkelte ting man faktisk bare må godta her i livet. Og strekkmerker er et av dem. Med mindre man vil gå igang med kostbare prosedyrer, da.

Har du penger, HI, så sett igang med laser, -men husk en ting;det kan bli verre.

Når hennes egen mann elsker henne,og sier kroppen hennes er fin, så er den kanskje MYE finere enn det hun selv ser i speilet. Mange av oss har et forvrengt selvbilde.

Skrevet

Føler meg bare slik på "dårlige dager", og dårlige dager har jeg heldigvis få av. Men noen ganger tør jeg nesten ikke se meg i speilet, for jeg vet at den jenta som står der, ikke ligner mye på meg - etter 3 barn og, etter noe som føles som, årevis som husmor.

Godt for meg at det er fler gode enn dårlige dager, for ellers kan jeg leve med at jeg ikke er helt megselv mer. Livet mitt har forandret seg helt, og det har sannelig både jeg og utseendet mitt også... Strekkmerkene mine plager meg ikke, men dersom jeg noen gang får av meg de ekstra kiloene, og vet at jeg ikke skal ha fler barn, skal jeg faktisk vurdere å få gjort noe med all den overflødige huden - men ikke før jeg er ferdig med å få barn. :)

Skrevet

Det er vel forbrenningen som skal opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...