Gå til innhold

Et spørsmål angående beregning av ukene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange måneder er en på vei , en som er 17 uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt at du er ca 3.5 mnd på vei:)

Skrevet

jeg ville sagt 4 mnd...

Skrevet

hvis man regner 4 uker pr mnd. er du hvertfall 4mnd gravid :)

Skrevet

Ikke så lett det der... Man kan jo regne 4 uker per mnd, og da er du 4 mnd på vei. Men man går jo gravid i 40 uker, og da ville man jo vært 10 mnd på vei etterhvert... Men jeg er også litt over 17 uker på vei, og når folk spør, sier jeg ca 4 mnd.

Skrevet

Dersom du har 17 fullgåtte uker, så har du 3,9 måneder bak deg. Er du derimot i din 17.uke, altså 16 fullgåtte, så har du 3,6 mnd bak deg =)

Skrevet

Når du har fullgåtte 18 uker bak deg vil jeg si du er 4 mnd på vei. For da er du jo egentlig 16 uker på vei (ettersom ukene regnes fra 1. dag i siste mens og befruktning som regel skjer 2 uker etter dette).

Skrevet

De har jo en tabell på dette, der varierer en måned om den varer i 4 eller 5 uker og det er nok slik en til slutt får 9 mnd og 40 uker.

Når jeg regner måneder så ser jeg tilbake på siste mens, feks 15.11.06, og da er en 5 måneder i dag.

Skrevet

.. eller hvis termin passer dårlig med siste mens dato så kan du regne måneder bakover fra termindato.

(det glemte jeg å skrive over...)

Skrevet

jeg blir egentlig litt forvirret av uke -beregning. her på bim står det når jeg logger inn at jeg er i uke 14. det vil si at jeg har begynt på min 14. uke. i boka jeg fikk av legen står det at jeg er i uke 13. at uke 14 ikke begynner før man har fullgått 14 uker.

så da blir det litt forskjell på det man leser om hvordan fosteret og kroppen utvikler seg også. er det noen som har tenkt på d?

Skrevet

et svangerskap varer i 9mnd.. 9 vanlige mnd (med 4 og en halv uke i hver mnd) Men et svangerskap varer i 10 svangerskaps mnd- dvs en mnd regnes som 4uker :)

Skrevet

i uke 18 er du 4 mnd på vei så da er det vel nesten 4 mnd da, du kan si d:)

Skrevet

Det blir alltid litt kluss med veker og mnd i svangerskapet, fordi 40 veker er nærmare 10 mnd enn 9, og alle "veit" jo at svangerskapet varer i 9 mnd... Men her er ein grei oversikt:

1 mnd: uke 1-4

2 mnd: uke 5-9

3 mnd: uke 10-13

4 mnd: uke 14-18

5 mnd: uke 19-22

6 mnd: uke 23-27

7 mnd: uke 28-32

8 mnd: uke 33-36

9 mnd: uke 37-40

Dermed er du i 4. mnd, og det fortsetter du med fram til du går over i veke 19 (18+0).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...