Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på litt over tre uker skriker litt "sytete" når hun er våken. Er ikke noe særlig mønster i når det er på dagen, men stort sett når hun er våken er hun ikke særlig fornøyd. Må innrømme at jeg ikke er så vant med babyer, så det kan godt være at dette er normalt.

Så da lurer jeg på- er dette tegn på kolikk, eller er det bare slik spedbarn er?? kan tilføye at hun roer seg veldig lett når hun er i bevegelse- bil, byssing, bæring etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kolikken setter gjerne fart etter 4- 5 uker. Min unge var mer rolig før det. Han sutret og grinte hele dagen, og om kvelden var ble det full fres med hyling til langt over midnatt.

Barn er jo så forskjellig. De første ukene har de det best hos tettinntil... Skaff deg en bæresele eller et bæresjal.

Skrevet

"Kolikkbarnet gråter mer enn tre timer hver dag i mer enn tre av ukens dager. Barnet roer seg ikke når det får ekstra mat eller fysisk kontakt. Det er imidlertid viktig å være klar over at friske barn også kan gråte opp til halvannen til to timer hver dag, og at dette representerer barnets evne til å meddele sitt behov for mat, kontakt eller ubehag."

Det høres vel ikke ut som det er kolikk hun har da. De kolikkbarna jeg har sett er virkelig utrøstelige. Vill skrik som ikke stopper..

Er hun kanskje sulten? Går hun bra opp i vekt? Ellers sier du at hun roer seg når hun blir bysset. Hun er jo vant med å ligge i magen din og er vant med bevegelse hele tiden. Det er jo en "skummel" verdne hun har kommet til, så det å kjenne bevegelse er noe kjent og godt for henne. Kanskje du skal skaffe deg et bæresjal eller noe? Jeg har ikke noe greie på dette, det har sikkert andre.

Gratulerer med prinsessa foressten =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...