lottaa Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 noen her med inkassosaker/ betalingsanmerninger på seg, som alikevell har fått lån i banken til lavo leilighet med pant i leiligheten?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 Man får ikke lån mens man har betalingsanmerkninger, men når de er løst inn kan man få i enkelte banker.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #3 Skrevet 14. april 2007 Selv om du har fått inkassobrev så har du ikke fått en betalingsanmerkning. Da skal du i tillegg ha fått brev fra et kredittbyrå om at du nå har fått nyregistret en anmerkning, som vil gjelde så og så lenge...En anmerkning blir stående mellom ett og tre år etter saken er betalt, så slettes den.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #4 Skrevet 14. april 2007 en betalingsanmerkning blir slettet med en gang den er betalt.. (ny regel visstnok)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 Har du god sikkerhet kan det tenkes at du kan få lån selv med betalingsanmerkning. Men det er ikke sikkert. Da må du også i så fall låne opp slik at du får betalt ut den gjelden. En betalingsanmerkning står i 3 år. Etter 3 år skal den slettes uansett. Om gjelden blir betalt skal anmerkningen slettes omgående. Men her må man selv passe på. Har selv vært gjennom en større økonomisk opprydding siste årene, og har fått slettet all gjeld. Dessverre har jeg funnet ut at anmerkningssletting ikke går så uproblematisk som det skal.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #6 Skrevet 15. april 2007 en betalingsanmerkning blir slettet straks utestående er betalt, ikke etter 3 år som tidligere - ny lov
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #7 Skrevet 15. april 2007 Den loven er ikke mye ny, den har vært en god stund. Dessuten skrev jeg også dette i innlegget mitt om du leser det skikkelig. Men som jeg skrev, de blir uansett slettet etter 3 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå