Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 Tulla på 5 mnd har fått så treg mage etter at jeg introduserte maisgrøt. Bæsjer en gang pr uke. Før bæsjet hun flere ganger pr dag. Hun blir lett survete fordi jeg tror hun får litt magevondt. Får pupp utenom grøten. Gir svisker og malt, men uten effekt. Flere? Tips?
Lille Liak Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 Prøv litt olivenolje eller lignede olje i gråten.. en liten tskje.. lykke til
Lille Liak Skrevet 14. april 2007 #3 Skrevet 14. april 2007 Gråten??? grøten mener jeg sorry litt kjapp her..
Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #4 Skrevet 14. april 2007 Skal tilsette litt olje i gråten jeg... Hehe Flere?
animal Skrevet 14. april 2007 #7 Skrevet 14. april 2007 Jeg har vært en periode i et land hvor de spiser maisgrøt som tilbehør til middagen, i stede for f.eks poteter som oss, og kan skrive under på at maisrøt er VELDIG obstiperende(stoppende). Hvis jenta di har gått fra å ha såpass ofte avføring, til såpass sjelden syns jeg det er trolig at hun er obstipert, vi har samme problemet med jenta vår. Du sier du har prøvd å tilsette maltekstrakt eller sviskepurè i grøten, men hvor mye gir du?. Jeg lager sviskepurèen selv, veldig enkelt. Svisker virker ikke bare slik at man blir løs i magen, men den skal stabilisere, svisker er også ganske sundt, tipper du må gi mer enn du har gjort (?). Det tar gjerne en 2-4 dager før du ser effekten av sviskene. Eller så kan du jo prøve å gi henne slik sviskejuice som man får kjøpt på butikken, har prøvd her, men hun liker den rett og slett ikke ;O)
kvirrevirrevitt Skrevet 15. april 2007 #8 Skrevet 15. april 2007 Samma her!! Gikk så fint m risgrøten, også begynte vi m maisen, så kom ikke bæsjen... Så ikke sammenhengen m en gang, men nå som jeg leste innlegget ditt er jeg ihvertfall helt sikker ) Vi har kuttet ut hele maisen.. Jeg hadde ikke giddi å prøvd med olje tror jeg.. Bruker holle sin risgrøt isteden,ingen problemer. Gi sviskesaft/pure eller maltekstrakt til ting er kommet i orden igjen. Vi har også begynt å gi litt havremelgrøt(MEL, ikke gryn) -havre er jo kejnt for å holde tarmen på gli... og det virker det som den gjør her ) kast hele maisen ut vinduet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå