Gå til innhold

Utroskap??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det inntrykket at mange utlendinger er utro. De vet at kona er bare hjemme og får aldri vite om det uansett.

Har dere opplevd utroskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det inntrykket at mange er utro. Punktum.

Nei, jeg har ikke opplevd utroskap det jeg kjenner til. Har du?

Skrevet

Har aldri opplevd det, og aldri hørt at personer i flerkulturelle forhold er mer utsatt for det. Det er nok bare fordommer som er ute og går. Hvis noen få opplever det med en utenlandsk mann, så sier de at alle er sånn, selv om utroskap nok er minst like vanlig i helnorske forhold.

Foresten, hvorfor er kona bare hjemme? Jeg er gift med en mann som ikke er norsk, og er da ikke bare hjemme!

Kan være det ikke er bevisst, men jeg synes innlegget ditt bobler over av fordommer, enda det er så kort. Hvis du vil diskutere utroskap, som er en alvorlig og seriøs sak, så får du ta det opp på en skikkelig måte!

Hilsen litt provosert

Skrevet

Jeg har og opplevd det.. Han innledet et forhold med ei han jobbet sammen med.

Men jeg har bestemt at vi skal prøve å komme oss videre og bygge opp et sterkere forhold. Jeg har aldri tenkt tanken at han var utro mot meg fordi han ikke er norsk. Det finnes ingen garanti på at en norsk mann ikke hadde gjordt det samme. I vårt forhold var det ett rop om forandring, fordi vi hadde sklidd for langt fra hverandre. Og jeg tror ikke han vil gjøre det igjen.

Men jeg VET at utroskap forekommer like ofte/mye i andre type forhold og.. Det gjelder det samme om man er i ett multikulturelt-, etniskt norskt-, hetrofilt- eller homofilt forhold. En ting som kanskje er forskjell er at man i noen kulturer er mere åpen om det. Her i Norge prate man ikke så mye om det, men det betyr ikke at det ikke forekommer.

For mange år siden var jeg mye sammen med de to mest utro personene jeg kjenner, og det var norske jenter(!)..

Skrevet

Før da jeg gikk ut på byen med kameratene til mannen min og han så så jeg hva de dreiv på med... Og de var gift ja. Jeg har også opplevd å være den som plutselig sitter der og finner ut at han jeg da var sammen med var gift... Da hadde vi vært sammen nesten hver dag i 6mnd.

Om mannnen min har vært utro vet jeg ikke, tror ikke det. Men han går så og si aldri ut og fester heller. Jeg hadde tvil før, men det er vi ferdig med.

Jeg tror ikke man kan si noen er mer utro enn andre, utroskap forekommer i helt norske forhold også. Og de konene som aldri finner det ut vil jeg da si ikke skjønner noen ting! Det må være koner fra deres hjemland i såfall.

Skrevet

Ja, jeg har opplevd utroskap. Ikke med han jeg er sammen med nå, men i forholdet jeg var før der.

Først av alt: Jeg er sammen med en utlending og er ikke bare hjemme, og miljøet er så gjennomsiktig at jeg hadde fått vite det uansett. Jeg tror utroskap har andre og mer sammensatte årsaker enn at konene til utlendinger bare er hjemme, eller at utlendinger som er mer utro enn andre.

I en del kulturer er det greit/vanlig å være sammen med flere (dette kan gjelde både for menn og damer!), og jeg syns ikke det er så rart at personer som er vant med et slikt syn praktiserer det her i Norge også. Men det varierer selvfølgelig fra person til person og fra forhold til forhold.

For å snakke av egen erfaring: Jeg har vært borti en kultur der det er helt greit for menn å ha flere damer. Man er gift med en, men det er ikke noe hinder for å holde på med andre på si. Det er heller ikke uvanlig å få barn med dame nr 2 uten at det blir slutt med dame nr 1. Dette er ikke noe jeg aksepterer, og det visste min eks. Men jeg tror også de valgene han gjorde også ble som de ble fordi vårt forhold var dårlig på slutten, mye krangling og tull. For meg var det egentlig en lettelse da jeg fikk bekreftet mistanken min, for da hadde jeg en konkret grunn til å avslutte tvert.

Jeg tror det er minst like mye utroskap i helnorske forhold også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...