Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 Hva er det med utlendingene og all den jobbinga? (ikke alle så klart) Jeg var sammen med en restaurant eier, han jobbet hele døgnet for denne restauranten. Fint at han jobber osv....men IKKE når det går utover meg og ungen. Og hadde han fri ble festing, kompiser osv prioritert. Vi så ALDRI hverandre. Det ble slutt.....men nå er jeg usikker på om vi skal prøve igjen. Jeg orker ikke et slikt liv mere. Flere som har en som bare jobber osv?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 Akkurat slik har jeg det også.Og er han ikke på jobb....-ja da sitter han å maser om at han skulle hatt en ekstra jobb. (kan nevne at han jobber 100 % stilling, pluss mange timer overtid hver uke, og så har han en ekstra jobb ofte 2 helger i måneden på kveld-/nattetid). Utenom dette så skal han jobbe i ferien også. Blir ikke så mye til at han drar ut å drikker, er egentlig litt hjemmekjær...-heldigvis. Jeg vet ikke hvorfor denne greia her, men tror nok at i mange tilfeller så er press på det økonomiske i forhold til familiegjenforening, han sender penger "hjem", og så er det dette med jobb i forhold til oppholdstillatelsen. Føler seg kanskje mer "sikre" når de søker hvis de har fast jobb osv.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Hvis man eier en restaurant, er det jo opplagt at det blir mye jobbing! Og mange utlendinger er dårligere stilt enn nordmenn på arbeidsmarkedet, derfor må de jobbe dobbelt så hardt for å oppnå gode resultater. Men jeg har inntrykk av at dette i hovedsak gjelder de som er forholdsvis nye i landet, som ikke har fast opphold her osv. Vil anbefale deg å prøve igjen, men gjør en avtale. Lag "dater" hvor dere begge skal prioritere å være sammen, så kanskje det blir bedre?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 Noen av de som er nye her har ikke opphold og må derfor jobbe svart for 50kr el.l pr time. Men det gjelder jo ikke restaurant eier.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 Mannen min jobber fra kl.14-24 man-tors og 14-20 fre, 08-16 lør og søn om han tar ekstra, som han gjør annenhver helg! Han ser nesten aldri barna, men dette er bare for en periode på 2mnd for å spare opp litt pæng Tror man må si fra at det ikke er akseptabelt i familieliv her i Norge å ha det sånn, men klart om han eier en restaurant så har han jo mye ansvar!
Mulatica Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Min kjære jobber også sinnsykt mye. Men vi prøver å ha minst en helgedag fri sammen (han jobber ofte nattevakt natt til søndag). Og i ferien er det ikke lov å jobbe, da skal vi bare kose oss sammen! Men kjenner at jeg blir lei av den jobbinga, ja. Heldigvis prioriterer han familien når han ikke jobber.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 samboeren min jobbe på resturang jobbe fra 12- 24 i uken og 18.04 på helga og klager ebda på ekstra jobb, forstår ikke! ka man ska gjør med mæ da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå