Gå til innhold

Hva gjør jeg med barnefaren???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har egentlig aldri stillt opp for oss, det ble slutt for 10 mnd siden, jenta vår er 20 mnd. Han har kontaktet fam.kontoret for å få se datteren. Han var aldri interessert i å ha fast avtale med datteren da vi flyttet fra hverandre. Det gikk 3 mnd, uten at vi hadde kontakt med hverandre før jeg fikk brev om at jeg var innaklt til mekling. Han har sett datteren 1 time i uka med tilsyn de 2 første mnd. Etter det fikk han møte henne som han ville med tilsyn. Nå 3 mnd senere er meklingen ferdig. Jeg har tilbydd han å ha henne mere og etter hvert annen hver helg, men han sier at han ikke har tid i helgene pga jobb og vil ikke at hun skal sove til han pga at han ikke klarer å stå opp tidlig osv.

Hva skal jeg gjøre??? Jeg blir gal av dette!!! Hvilken avtale skal vi ordne? Jeg føler at alt er nytteløst for han vil ikke samarbeide.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får bel bare høre hva megleren har å si - mulig han kan få en ettermiddag el to i uka, men at han ikke vil ha henne mer, nei det er uforståelig!

Skrevet

Har samme problemet her desverre. For at jeg skal greie å fungere normalt i livet mitt igjen så har jeg bare gitt bengen. Han har henne når han vil, å vil han ikke så nei vel. Han har henne hjemme hos besteforeldrene når han har henne så det er positivt at hun får se de også. Jeg hadde ikke orka å brukt så mye energi på å få han til å ha henne mer, for disse typene er mer interessert i jobb enn barnet sitt.

Desverre er det sånn :(

Planen min er å la han ture frem som han vil til hun er 2år å så kommer jeg til å si at dersom han ikke greier å følge en fast avtale så kan han bare glemme å se henne noe mer, for da er hun blitt så stor at hun skjønner at pappa bryter avtaler.

Men kjenner jeg han rett så kommer han heller ikke til å følge en eventuell avtale gjennoom familievernkontoret så jeg står sikkert på bar bakke da å. Kan jo ikke nekte han å se henne i det hele tatt, så da har han jo krav på å se henne når han vil. Så ingen lett situasjon dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...