VinterSol+2 Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 vi har for lenge siden bestemt hva barnet vi skal ha skal hete, og har fortalt det til familien. Stort sett har vi fått gode tilbakemeldinger, og selvom ikke nødvendigvis alle syns det er det flotteste navnet i verden, respekterer de jo at vi syns det.. men i dag fikk jeg brev fra min mormor. Det var bursdagskort da jeg snart har bursdag, med den vanlige værrapporten fra der hun bor, litt om hva hun har gjort den dagen, og 300kr. Og nederst står det; "jeg syns bjørghild er så fint navn. og Gunnvor. Og Astrid, og Eldbjørg... det er fine pikenavn" Jeg visste at hun ikke var overbegeistret for Aurora, men hun har ikke tidligere sagt noe til oss, bare beklaget seg overfor annen familie.. Jeg ble så skuffet over henne nå.. syns det var litt slemt, og det å i tillegg putte denne beskjeden i en konvolutt sammen med penger.. *akk* Er litt følsomt dette med navn også altså-- hehe, kan jo ikke bry meg med hva dama sier, men syns det var litt i overkant.
pillis Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 Herregud at det går an. Jeg er helt enig med deg dette var slemt gjort. Dessverre viser det seg at eldre ikke skammes over at åpne munnen sin og si akkurat hva dem mener. Jeg vet at det er vanskelig men ikke bry deg om det. Aurora er et veldig fint navn synes jeg. Selv fikk jeg høre at Tindra (som vi har valgt) høres ut som en møbel på IKEA. Ja takk for den. Nå var det ingen nærme som sa det så jeg brydde meg ikke så mye, men at folk ikke kan bare holde kjeft.
Nr-2-i-magen Skrevet 14. april 2007 #3 Skrevet 14. april 2007 Aurora er så flott navn... har lyst på det selv, men niesen min heter det allerede Var jo litt unødvendig av din mormor å skrive det i ett bursdagsbrev, men det var jo litt typisk ett eldre menneske å gjøre noe slik. Vi holder navnet hemmelig til hun er født vi, for da kan ingen blande seg. Det er jo iallefall teit hvis noen skulle prøve å bytte navn på ett barn som er født
VinterSol+2 Skrevet 14. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2007 ja, er så unødvendig.. og jeg merker at det ikke ble bedre av at det kom med penger i en kovolutt, lissom.. som om hun kan kjøpe meg fra det.. usj.. tindra var søtt navn:) nei, vi kan jo ikke bry oss.. ene broren min gav min yngste nevø et navn som jeg ikke syns var all verdens.. men nå er guttungen et år, og jammen har jeg ikke vendt meg til det og syns det passer:) så får satse på at oldemora tenker likt om aurora etterhvert. som du sier; gamle folk!!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #5 Skrevet 14. april 2007 Hehe, huff... Gamle damer kan nå være noe for seg selv. Min bestemor sier rett ut hvis hun har noe på hjertet. Hadde ikke hatt noe imot at hun ikke var like direkte bestandig... Jeg tenker som så at mormoren din forsøkte å gjøre det på en fin måte. Men det er jo vanskelig da, å ikke ta til seg sånne ting... Det føles jo ganske så personlig. Men jeg er helt sikker på at når hun får se den lille babyen at hun kommer til å synes Aurora er det vakreste navnet i verden :-)
VinterSol+2 Skrevet 14. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. april 2007 ja, får satse på det. hadde fått advarsel av søskenen mine om at hun har gått og tenke på dette de siste månedene, at hun ikke likte navnet. men som min mor sa; "hun er en gammel dame. aurora er ikke noe "skikkelig" navn for henne, men det er jo uansett foreldrene (dere) som bestemmer!" Og det har hun jo rett i. Bare skjønner ikke at hun tror hun skulle komme noen vei på den måten. det er det eneste. Jaja. Det er mer enn én sta dame i denne familien her...
~~¤April baby¤~~ Skrevet 14. april 2007 #7 Skrevet 14. april 2007 Aurora er bare kjempefint. Det er det navnet vi skulle ha hvis det ble jente.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #8 Skrevet 14. april 2007 Dette var vel mer enn klønete av mormoren din, ja! Aurura er kjempefint, synes jeg. Er Tindra gutte- eller jentenavn??? Jeg har aldri hørt det før, og bare lurer. Ikke for å være ekkel, altså!
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 14. april 2007 #9 Skrevet 14. april 2007 det jo lissom navn fra da ho var liten, syns de passer dårlig nå lissom.. høres jo ut som oldeforeldre lissom.. nei ta aurora du...er kjempe nydelig navn.. tornerose heter jo aurora..kanskje du får en liten prinsesse=) hadde en jente på håndball laget jeg trente i fjor, ho var så utrolig nydelig... drit i gamla og kjør på det du vil=)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 14. april 2007 #10 Skrevet 14. april 2007 Uff så unødvendig, spesielt i sammenheng med bursdag og penger! Som om hun prøver å bestikke deg liksom, og gi deg dårlig samvittighet! Nei - gå for Aurora! Kjempefint navn!
#Aurora har tre gutter# Skrevet 14. april 2007 #11 Skrevet 14. april 2007 Ikke bry deg om det.Skjønner ikke at det går ann og skrive slikt i et bursdagsbrev.Kunne heller ha tatt det over tlf eller ved ei anna annledning.Hadde vi fått ei jente skullen hun heter Aurora her også..synes det er veldig fint jeg.
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 15. april 2007 #12 Skrevet 15. april 2007 Aurora e nydeli! Hadde for noen måneder siden nesten bestemt at barnet skulle hete Dorothea til mellomnavn, noe både søstra mi, og mamma var ganske så imot. Men da sa mormor d at de måtte ta seg sammen, og at navnet ikke var så ille (vet at hun ikke likte d noe særli), så eg blei litt rørt. Hun la også til at eg ikkje måtte finne på å kalle ho nilsine, fordi d hadde hun til mellomnavn, og d hadde hun skjemtes over hele livet:) Men d virke som at alle synes at d navnet som e blitt bestemt no e fint, søstra mi nevnte noe om at hun ikke syntes at de passet så godt ilag, men d bryr eg meg ikkje nåkka om. Eg syntes ikkje at ho hadde valgt noe fint navn til nevøen min, og han e jo verdens skjønneste, med verdens fineste navn no:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå