Gå til innhold

Jenta mi nekter og spise grøt nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi blir 6 mnd om en uke, til nå har hun spist grøt med et stort smil rundt munnen og det har vært sånn at hun får ikke skjeen fort nok i munnen. Men plutselig i går så sa d stopp, da nektet hun å spise. Har brukt 4 mnds grøt til nå, og byttet til 6 mnds grøt i går. Prøvde på den 4 mnds grøten i dag igjen i tilfelle at det bare var 6 mnds grøten hun ikke likte, men neida. Ville ikke spise.

Noen som har noe forslag om hvordan jeg skal få henne til å spise grøt igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dattern min elsker også grøt, men for en stund siden så ville hun ikke ha.. Jeg prøvde alt og det hjalp litt å tulle så klarte jeg å lure inn noen skjeer. Tror det var en periode jeg, for nå vil hun ha grøt igjen:)

Skrevet

Håper det bare er for en liten periode her også.

Har prøvd å lurt flasken ut å en skje grøt inn i munnen, gikk med første skjeen, men så skjønte hun hva jeg gjorde å da ble hun illsint.. hehe

Skrevet

Gi henne en liten grøtpause og prøv med brød heller en stund.

Skrevet

Jeg spurte hs om når jeg kunne begynne med brød, og da fikk jeg til svar at jeg måtte hvertfall vente til hun var blitt 7 mnd. Men hvorfor sa hun ikke.

Har dere noe annet på brødet en bare litt smør?

Skrevet

Jeg hadde brød med litt prim eller banan til mi jente fra hun var 6 mnd!

Gikk helt fint.

Skrevet

Min hs sa jeg kunne begynne å gi det fra 6 mnd. Ga kun med smør for det ble for mye smak når det var annet pålegg på.

Skrevet

Kanskje jeg skulle prøve på det fra neste fredag.

Skrevet

Pussig, jenta mi er akurat blitt 6 mnd og nekter også å spise grøten sin sånn plutselig????

Har ikke peiling hvorfor men tror nok det bare er en overgang, fortsett å tilby grøt som vanlig....

Skrevet

gått lei av grøt....forståelig nok

Skrevet

Har samma problem men jenta mi er 9 1/2 mnd. Fullamma henne til 8 mnd så spiste hun litt grøt i 2 uker så brånekt i 2 uker der det ble fullamming igjen så grøt i 2 uker og nå helt nekt igjen..... Så mye pupp om dagen, men men er jo det aller beste for henne så får bare holde på litt til.

Men har hørt at Hirsegrøt er det mange unger som elsker og den er full av jern også ;) Så vi skal ut å handle på mandag.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...