Mamma Brumm Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 Hva slags bæresele har dere? Hva er best og hva koster de? Skal ut å reise med fly og tenkte det kunne vært praktisk med en, hva anbefaler dere? :-)
Gjest Bjørn si bitch;) Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 Kjøpte en brukt BabyBjørn på finn.no til 300,- Kjøpte brukt siden jeg ikke ville bruke så mye penger på noe som jeg ikke bruker så ofte. Den er vel ikke av de beste bæreselene akkurat, men fungerer fint de gangene jeg bruker den:o)
så var vi 4 Skrevet 14. april 2007 #3 Skrevet 14. april 2007 Jeg har en sånn babybjørn, som jeg fikk låne av en venninne. Er grei å bruke i korte perioder, men sliter veldig på skuldrene synes jeg.
gullskattmamma Skrevet 14. april 2007 #4 Skrevet 14. april 2007 Vi to typer bæreseler. Babybjørn og mei tai babyhawk. Babybjørn er grei å bruke i kortere perioder, men jeg får fort vondt i ryggen av den. Er kjempefornøyd med mei tai'en. Deilig å bære, ikke vondt i det hele tatt. Snuppa sitter også kjempe godt i den. Her er en link: http://lotusbarn.com/zcart/index.php?main_page=index&cPath=80_82 Koster 749 kr.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #5 Skrevet 14. april 2007 Anbefaller elastisk sjal, det kan du ha på deg under hele turen og bare putte babyen oppi og utav etter behov. Liten og grei i veska når den ikke er i bruk. Mye bedre for babyen å sitte i enn babybjørn, og vesentlig bedre å bære i for den voksne. Mener også at du kan bære over lenger tid enn tilmålet 30min for babybjørn, veldig greit om babyen sovner på magen din. Anbefalles på det sterkeste. Jeg hadde ikke orket å fly med barn uten sjal.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #6 Skrevet 14. april 2007 Bæresjal får du også på lotusbarn.no og en del andre norske nettbutikker. Jeg ser også at en del babyutstyrsforetninger begynner å ta inn slike sjal.
Tiddelidu Skrevet 14. april 2007 #7 Skrevet 14. april 2007 Jeg har babybjørn active tror jeg den heter. Har brukt den en del, og har ikke fått vondt i ryggen av den. Den har ekstra støtte i ryggen, vet ikke om det er derfor. Går opp til 12kg. Koster jo litt. Kanskje et sånn sjal som nevnes er smart? Enkelt å legge sammen i forhold til selen.
Mamma Brumm Skrevet 14. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. april 2007 Takk for svar. Ser de har mange forskjellige sjal, veldig vanskelig å vite hvilket som er best. Hva heter det sjalet du har erfaring med? Ser et som heter moby wrap, det er litt billigere enn de andre men kan ikke se så stor forskjell mellom de akkurat. Hmm, vanskelig dette her!
Duddlidu Skrevet 14. april 2007 #9 Skrevet 14. april 2007 Jeg vil anbefalle deg forumet på www.tettinntil.com !! Der står det mange omtaler, forklaringer og ikke minst mange erfaringer fra folk om alle mulige bæredingser. Jeg har selv babybjørn, meitai'er, slynge og sjal. Må si at jeg hater Babybjørnen og skal selge denne (Får inmari vondt i ryggen av den), og jeg elsker sjalet mitt (et vevd sjal). Jeg ble helt bitt av bærebasillen etter å ha surfet på dette forumet, tror du vil finne mange nyttige svar på det du spør om der.
californiamama Skrevet 14. april 2007 #10 Skrevet 14. april 2007 Ser du nevnte Moby Wrap. Det bruker jeg, og er kjempefornøyd. Men skal du på fly og vil trenge å amme med sjalet på, er det lurt å bruke ammeskjorte eller noe annet som kan knappes opp ovenfra; ikke lett å amme med sjal på hvis en må dra genseren opp nedenfra (og i hvert fall ikke lett å få genseren på plass igjen etterpå). Syns det er lett å knytte på seg sjalet, men ville helst sluppet å ta det av og på i et trangt flysete, ja (da er det enklere med Baby -bjørn)
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 14. april 2007 #11 Skrevet 14. april 2007 om du skal amme med bæresele/sjal i et flysete, er det vel kanskje greiest med en ringslynge. Lett å ta av og på, og trenger ikke stilles på fra gang til gang, bare å tre over ene skulderen:) Selv om jeg foretrekker mitt elastiske sjal, og mei taien min, er ringslyngen den mest praktiske å ta på i bilseter o.l:) (baby bjørn liker verken jeg eller vesla. jeg får vondt, og hun hyler bare hun ser den omtrent.) Sjal, mei tai og lignende kan brukes lenge av gangen, siden de ikke belaster ryggen og bekkenet til babyen på samme måte som baby bjørn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå