Gå til innhold

Når er det tidligste man kan gå til UL og høre hjertelyd??


En til!

Anbefalte innlegg

Har så få symptomer. Er bare i 5. uke (4+4), men det er nesten så jeg skulle ønske jeg var litt kvalm. Har heller ikke ømme bryster... Har vært litt trøtt, "stinn" i magen og svimmel men that's it. Har så lyst til å høre hjertelyden, men vet jeg må vente noen uker ennå. Har lest at så lenge man kan høre hjertelyden, er risikoen for at det går galt veldig liten. Derfor tenker jeg at jeg etter en evt vellykket UL kan forteller det til familie og venner... Hva sier dere? Noen med erfaringer på dette som kan gi noen råd og litt info? Har dere også tips til hva man bør spørre om på første legetime? Ønsker alle en god og bekymringsløs helg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg! Man kan høre hjertelyd rundt uke 7. Jeg var på UL når jeg var like langt på vei som du er nå, og da var det såvidt man så noe som helst. Så var jeg tilbake i uke 7 og da så vi hjertet slo (fantastisk opplevelse). Også kan jeg trøste deg med at jeg fikk ikke ømme bryst før nylig, og jeg jeg er inn i niende svangerskapsuke, og det er bare å forberede seg på at de blir større;o) Så alt er nok helt normalt! Bare sit back and enjoy, du får tidlig nok "plager";o) Når det gjelder spørsmål så aner jeg virkelig ikke.. får endel ekstra oppfølging vi da, pga av sykdom, så vi får veldig mye bra info fra legen vår på klinikken, men spørsmålene ramler nok inn i huet ditt etterhvert tenker jeg!

Jeg har bekymret meg noe enormt etter at vi fant ut den store nyheten, og jeg vet hvordan du føler det, prøv å slapp av. Lettelsen skal bli stor når vi kommer oss over de tre første månedene, håper bekymringene avtar da:)

Vel vel, ønsker deg kjempe masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det er mangen som blir misunnelige for dette innlegget, fordi de selv sliter med all verdens plager med graviditet, men hadde det ikke vært for at jeg ikke fikk mensen og derfor testet meg, så ville jeg aldri ha funnet ut at jeg var gravid!

 

Er nå i uke 8 og kroppen oppfører seg absolutt akkurat slik den gjore før jeg ble gravid... Så nå gleder jeg meg veldig til jeg er 10 uker på vei, for da skal jeg til lege! :o)

 

Du kommer tidsnok til å kjenne barnet i magen når livmoren blir stor nok til at du kjenner den selv. Og bare "gled" deg til sparkingen begynner og du ønsker deg tilbake til tiden når du ikke hadde plager i det hele tatt ;o)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Wini! Dette var betryggende. Tror jeg venter noen uker med UL, gleder meg veldig til å høre hjertet slå...Håper alt er i orden, vi har i hvertfall statistikkene på vår side. Blir godt å kunne senke skuldrene litt. Har du nå fortalt det til familie og venner? Er magen din synlig? :-) Gleder meg til å få en fin kul på magen, synes gravide kvinner ser så flotte ut. Var i byen i dag og følte at 90 % av alle damene der var gravide... Det blir vel slik at man legger mer merke til de når man er i samme båt. Ønsker deg masse lykke til på ferden, håper vi kan følge hverandre på veien! :-) Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er vel heldige som slipper symptomene, og jeg får nok plager snart, jeg óg vil jeg tro. Det er sikkert kun de første minuttene at kvalmen er betryggende - deretter blir det sikkert en plage.. :-) Tusen takk for betryggende svar! Ønsker deg masse lykke til videre og en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får tidlig UL,regner med i uke 11/12. Men kan tenke meg å høre hjertelyd tidligere. Vil så gjerne ha bekreftet at alt er bra der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til orientering så begynner hjerte å slå 25 dager etter unfangelsen :))

nesten for godt til å være sant :)

jeg skal på innvendig ul i morra og både gruer og gleder meg er da 7+2 så jeg håper jeg kan se et lite hjerte banke inni magen min :))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...