*Villekulla* Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 Syns nesten alle som skriver her sier at de merket spark i uke 15 og oppover. Jeg har ikke merket noen verdens ting ennå (er 20+3). Kanskje fordi jeg veier litt ekstra og ungen må sparke seg gjennom et fettlag i tillegg???
*dragonfly* Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 det har ingenting med fettlag å gjøre. Det er sjeldent at man kjenner sparkene utenpå magen så tidlig uansett. Det er inni deg du kjenner det. fordi om du veier litt ekstra så har du jo like god følelese inne i livmoren som alle oss andre. Det kjennes ut som en fisk eller rumling midt inne i magen. Legg deg på ryggen etter å ha drukket noe og kjenne etter. Det er stort sett fordi du ikke vet hva du skal kjenne etter som gjør at du ikke har kjent det. Man kan tro det er rumling som etter mye mat o.l.
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 14. april 2007 #3 Skrevet 14. april 2007 Jeg kjente absolutt ingenting før i uke 22 jeg... Og etter det har jeg ikke kjent noe daglig sparking heller... Er nå i uke 24. Så dont worry ) JM sier at det er helt normalt, og veldig individuellt.
Leee Skrevet 14. april 2007 #4 Skrevet 14. april 2007 Jeg er i uke 19 nå, og har ikke kjent noe som kjennes ut som spark. Var på ultralyd på torsdag, og da så vi at morkaka lå som en polstring mellom livmoren og yttersiden av magen min (ikke uvanlig dette). Når morkaka ligger slik, er det helt normalt å kjenne spark senere enn ellers.
Entil? Skrevet 14. april 2007 #5 Skrevet 14. april 2007 er dere sikker på at ekstra kilo ikke har noe å si for å kjenne spark...det virker jo logisk som noen sier at man kjenner det inne i kroppem,og da spiller det ingen rolle hvordan man ser ut..men når jeg var på ultralyd...(til ei skikkelog bitch av ei jormor,velogmerke) så sa hun at med en frekk tone at..."ja,det går nok noen uker før du kjenner liv ja..",og det var uten at jeg spurt angående det eller noe...
Gjest Skrevet 14. april 2007 #6 Skrevet 14. april 2007 Jeg kjente ikke noe før uke 19. Da merket jeg små dylt, som en liten fisk som svømte på livmorveggen. Kjente det kun når jeg satt foran dataen faktisk. Sikkert fordi jeg da sitter framoverbøyd.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #7 Skrevet 14. april 2007 tror den jordmora ikke hadde lagt sin elsk på deg i alle fall...
Alba44 Skrevet 14. april 2007 #8 Skrevet 14. april 2007 Første gang jeg med sikkerhet kjente babyen, så var 21+0 på vei. Ventet lenge, men du verden så deilig ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå