Gå til innhold

Sykemeldt hele svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som er sykemeldt og kommer antakelig til å være det hele svangerskapet?

Jeg startet med ekstrem kvalme og var sykemeldt for det. Men nå er jeg sykemeldt fordi jeg har lavtliggende morkake og det er store fare for blødninger. Legen mente at jeg kom til å bli sykemeldt resten av sv.skapet. Har dårlig samvittighet ang jobben, men det er jo ikke min feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke tenk paa det!! dette er jo ikke din feil! og det viktigste er at alt gaar bra med deg og den lille :) saa dette skal du ikke ha noe daarlig samvittighet for!!

Jeg er selv sykemldt resten av sv.skapet.. dette har med at jobben ikke har mulighet for aa tilrettelegge for meg.. Og arb.oppgavene er for tunge.. og funker ikke for meg og ryggen min :P

Er mange som maa faa sykemld hele sv.skapet.. og det er jo en grunn for det. Det er jo for at man skal ta vare paa mor og barn. og for at mor ikke skal jobbe dersom det er fare for at noe kan skje med barnet.. :)

Slapp av og nyt resten av tiden ut :) Ikke bruk energi paa aa ha daarlig samvittighet for noe som absolutt ikke er din feil :)

Lykke til videre =) =)

Skrevet

Takk for pene ord :-) Vet bare at det er flere på jobben som sier at; å være gravid er ingen sykdom. Og så sier de videre at de ikke kan skjønne hvorfor folk blir sykemeldte i svangerskapet. For da de fikk barn jobbet de helt frem til dagen før de skulle føde!

Det er derfor jeg har så dårlig samvittighet angående dette. For jeg tror flere tror at jeg skulker unna jobben...

Skrevet

Huff dette har jeg ogsaa hoert gjentatte ganger.... og det verste av alt er at MIN MOR har sagt dette flere ganger.. og hun kunne ikke forstaa hvorfor jeg skulle ha sykemld resten ut av sv.skapet.. jeg maatte da klare aa jobbe selv om jeg var gravid.. det var da trossalt ikke en sykdom.. saa begynnte hun aa fortelle om min tante som gikk i 9mndr med skikkelig sv.skapskvalme, men som jobbet forde osv.. Og at hun selv jobbet helt frem til foedsel og det gjorde alle i foelge hun!!

Ble skikkelig oppgitt!! Ikke alle har et knirkefritt sv.skap, som hun selv hadde.. og ikke alle har en jobb som kan tilrettelegge for en, og ha ordninger der en feks. kan jobbe litt av og til... Jeg selv slet myeee med kvalme den foerste tiden, og spydde konstant. Og da jeg endelig ble bedre, kom selvfoelgelig smerter i ryggen min...bekkenloesning.

Og i mitt arbeid, var det 8,5 timers arbeid.. helt alene, gaaing hele dagen. Mye tunge loeft, vasking, vare paafylling osv osv ... dette var rett og slett for tungt..

Jeg har valgt aa ikke ha daarlig samvittighet, for dette er da ikke noe jeg selv har valgt. sa til og med til sjefen at jeg gjerne ville jobbe viss det var mulighet for det, men at det maatte tilrettelegges .. for jeg klarte bare ikke en hel arb.dag helt alene, mange dager uten engang tid til aa ta pause pga mye folk.. og alle de tunge arb.oppgavene.. men de kunne ikke tilrettelegge.. saa da maatte jeg ha sykemld...

Er jo ikke saa syk at jeg ikke kunne ha jobbet avogtil ... men noen ganger lar det seg bare ikke gjoere....

Forstaar godt at det ikke er noe goey aa foele at andre tror du skulker unna.. men vet du hva.. drit i dem.. la dem tro hva dem vil.. det er ditt sv.skap.. og det viktigste er helsen din og babyen sin :)

Ikke bry deg om dem engang! :)

Slapp av og nyt tiden din framover med den lille i magen :) :)

Skrevet

Late late damer!!!

Kos dere hjemme i 20 mnd.. høres jo fantastisk ut. NOT

Skrevet

Kjære deg!

Du må ikke ha dårlig samvittighet for at du blir sykemeldt!

Du kan tenke på det slik; enten jobber du fullt og risikerer både ditt og barnets liv, pga stor fare for blødninger, eller så tar du livet med ro og sikrer at du og barnet klarer dere.

Hører du noe fra kollegene dine, får du bare forklare situasjonen, og si at du er lei for at det har blitt som det har blitt (selv om du kanskje ikke er det - hehe).

Håper du klarer å ta dette bort fra samvittigheten din, og heller prøver å nyte det at du har litt ekstra tid. For ting vil ta mer tid fremover!

Finn frem den boken du aldri ble ferdig med, få samboer til å leie noen filmer eller serier på dvd, kanskje du endelig kan bli ferdig med/begynne på det hobbyprosjektet du fant engang?

Lykke til.

Klem

Skrevet

ehh anonym.. hva faaen var det for noe aa si???? Late damer??? tror du liksom HI har valgt aa ha en morkake som ligger slik til at hun kan faa bloedninger, og det kan vaere en fare for barnet dersom hun ikke tar det med ro... ????? og er det min feil at min sjef ikke gidder eller kan tilrettelegge for meg eller har mulighet til aa omplassere meg ???? Jeg vil jo jobbe!!! Men kan jo ikke.. !!! Og viss valget er aa ha sykemld resten ut, eller gaa arb.loes..ehm... ja da er jo valget enkelt....

Syns det var helt unoedvendig sagt av deg ... taapelig...

Skrevet

Gå og gjem deg under den steinen du krøp ut fra, feige anonym!

Skrevet

Uff...candyetc... :) drit nå i de latterlige anonyme meldingene....skulle vært forbudt....de tør jo tydeligvis ikke komme med slike utsagn med navn bak....har jo sine grunner....DRIT i de!!! Synes nå jeg...ikke la d gå innpå....er jo bare tåpelige overhormonelle som gidder å bruke tiden på å skrive slikt....! :)

Skrevet

huff ja.. satt akuratt aa krangla med typen... saa satt jeg aa leste innpaa her imellom..saa da var jeg allerede gaaanske saa sur.. ble bare litt provosert av den mld da.. hehe.. :P

var saa hissig fra foer av hehe :P :p

Skrevet

Husk at den eneste i denne verden som kan ta vare på barnet ditt er deg. Hvem som kan ta over jobben din? de fleste!

Slapp av og senk skuldrene: I Norge er det lov å være sykemeldt når man ikke er frisk nok til å være på jobb:)

Skrevet

Jeg har også vært sykmeldt hele svangerskapet. Først var jeg 100% sykmeldt pga ekstrem svangerskapskvalme.. Var vel så dårlig at jeg ikke kunne jobbe frem til uke 17-18 tror jeg..

Nå er jeg 50% sykmeldt. Og vil nok være det frem til jeg går ut i ferie..

Sliter med litt kvalme, og har fått bekkenløsning. Jobber i bhg, så er ikke så mye jeg klarer å gjøre selv med tilrettelegging..

Og ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke er på jobb, dette er kun en liten del av livet ditt, og snart skal du igjen på jobb igjen.. Du kommer til å jobbe så mye mer enn de få dagene i livet ditt du var sykmeldt. Og det er en grunn til at du er sykmeldt også.. Tenk på det.

Nå er det barnet i magen som er det viktigste, og selvfølgelig mors helse.

Skrevet

Til anonym som mener de som er sykemeldt ut svangerskapet er late.

Du har tydligvis hatt et enkelt svangerskap ! Det er faktisk ikke alle som kommer seg knirkefritt gjennom svangerskapet. Og en skal ikke bare tenke på seg selv heller i disse mnd.

Selv er jeg i full jobb enda, og har hatt det utrolig lett så langt ( 24 uker )

men jeg har full forståelse for at ikke alle er like heldig.

Tydelig ikke alle som har den samme forståelsen.

Det er en skam at det finnes kvinner som tenker negativt om dem som må sykemelde seg!

I tillegg er det så utrolig feigt at du signerer med anonym.

Kanskje du er så flau over deg selv som du bør være !!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg er også 100% sykmeldt og kommer mest trolig til å være det fram til fødselen..Har bekkenløsning og jobber på en småbarnesavd. i en barnehage.. Jeg tenker slik at det er sikkert noen dager jeg hadde klart å vært på jobb noen timer, men da risikerer jeg å bli helt hjelpesløs etterpå.. Det kommer faktisk en tid etter sv.skapet også , og da har vi ett lite barn å ta vare på også.. Jeg vil ikke risikere at jeg blir helt ødelagt pga at jeg har presset meg gjennom jobben pga dumme kommentarer fra de på jobben... Har også en revmatisk sykdom så jeg får fortere vondt...

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du er sykmeldt nei.. Bruk tiden til å ta vare på deg selv og barnet ditt og kos deg fram til fødselen..

Skrevet

Å gå sykemeldt er ingenting å skamme seg over.

Har også fått høre det, at å gå gravid er ingen sykdom.

Greit nok det, men det er jo alt det som fører med en graviditet, som fort kan bli en sykdom. Svangerskapskvalme, bekkenløsning, lavtliggende morkake, svangerskapsforgiftning u name it... dette er ting man ikke kan rå over, som man bare må la gå over av seg selv. Å vil legen at man skal ta mer vare på seg selv og nurket i magen, så vil h*n d, å sånn er det bare!

Jeg jobber selv i helsesektoren med mange tunge løft og har allerede hatt 3 blødninger pga dette. Nå går jeg 50% sykemeldt og arb.giveren min prøver å legge til rette for meg så godt hun kan, men det er ikke enkelt...er i uke 15 nå og håper dette går bra...vil legen sykemelde meg for fullt når april mnd er over, så kommer jeg IKKE til å brånekte.

Nei jenter, drit i hva andre sier...vi skal kose oss og ta vare på oss selv og gullet i magen..det er det som er det VIKTIGSTE!! =)

Klem til dere alle =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...