Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 Kan man dra på en 2 ukers utenlandstur uten sin 2 mnd gamle baby?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 En av foreldrene kan. Hvis baby er hos den andre.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #3 Skrevet 14. april 2007 Man kan, men jeg hadde ikke gjort det. Den første tiden er utrolig viktig for å knytte bånd og bli kjent. Når en baby er så liten og er borte fra foreldrene så lenge går man ikke bare glipp av den viktige første tiden men babyen vil sansynelig oppfatte foreldrene som fremmede når de kommer tilbake. En annen ting er den at kan man klarer man ikke vente med å reise bort nesten så fort den lille er ute av magen er de kanskje ikke klar til å bli foreldre til å begynne med og burde ha ventet.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #4 Skrevet 14. april 2007 Overhodet ikke! 2 uker tilsvarer 1/4 av den tiden babyen har levd! Det er svært viktig for tilknytningen at mor og barn tilbringer mye tid sammen den første tiden. Små babyer husker ikke veldig langt tilbake i tid, og vil knapt kjenne deg igjen når du kommer tilbake. Jeg skjønner ikke at det går an å tenke tanken en gang. Det høres jo ut som om du egentlig ikke var klar til å mor, og ta det ansvaret det innebærer. Jeg syns faktisk ikke det går an å være borte fra barnet en helg en gang når barnet er under 6 mnd. Uff, nå ble jeg lei meg på barnets vegne!! Hilsen en pedagog.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #5 Skrevet 14. april 2007 Barnet trenger deg, og du er den viktigste i dets liv! Da barnet mitt var 2 mnd, kunne jeg være borte fra det max noen timer, og det etter masse planlegging.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #7 Skrevet 15. april 2007 Jeg er den første som svarte. Tror ikke HI mener å spørre om HUN kan eller bør reise fra SIN baby. Tror heller det dreier seg om "Er ikke veninna mi / søstera mi / naboen ille som...". Derfor jeg prøvde å svare såpass mildt som jeg gjorde. Ingen grunn til å gi HI vann på mølla om hun er ute etter å samle kritikk av noen hun kjenner.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 15. april 2007 #8 Skrevet 15. april 2007 En tommelfinger-regel sier at man kan være borte så mange timer som babyen er antall måneder. Dvs 1 mnd=1 time, 2 mnd=2 timer, 3 mnd=3 timer, 4 mnd=4 timer, 5 mnd=5 timer/halv dag, 6 mnd=en overnatting borte, levere fra seg barnet sent på ettermiddagen og komme tilbake tidlig på morgenen dagen etter for å hente. Regelen går bare til 6 mnd. Er man mer enn 14 dager borte fra babyen, har babyen "glemt" foreldrene sine og mistet "båndet" som binder mor-barn. Sannsynligheten er da stor for å få et urolig, spent og utrygt barn. Kommer også veldig an på barnet, er hun/han svært knyttet til deg? Trenger han/hun mye kos/oppmerksomhet fra foreldrene? Noen er mer avhengige enn andre, som sagt det kommer helt an på barnet. Snakk med Helsesøster på Helsestasjonen - hun kan gi råd om hvor lenge man kan være borte fra barnet uten at det er skadelig for babyen, men tommelfinger-regelen som jeg nevnte over blir praktisert på de aller fleste Helsestasjoner i landet her...
bolla pinsvin Skrevet 18. april 2007 #9 Skrevet 18. april 2007 Hadde aldri gjort det mot min baby. Den første tiden er så viktig for at barnet skal lære seg å kjenne foreldrene sine. Pappan kunne jeg latt være borte en dag eller to, men mamman må være der. Der er jo maten og tryggheten.
børdi Skrevet 5. mai 2007 #10 Skrevet 5. mai 2007 klart man kan gjøre det... Men om man bør er en annen sak..........
Gjest Skrevet 9. mai 2007 #11 Skrevet 9. mai 2007 Ja, det kan man... Det er da opp til hver enkelt... Jeg går på skole om dagene og da er jeg ikke med datteren min... Det har jeg gjort siden hun var bare noen mnd gammel.... Når jeg trener, som er 2-3 timer hver dag er hun med faren sin... Selv om vi ikke ser hverandre så ofte har det funket greit, og hun har alltid kjent meg igjen/husket meg.... Om du føler at det er greit å være borte fra barnet ditt i 2 uker når han/hun er så ung, ser jeg ikke problemet... Men kan jo hende du angrer deg, da....
It's all about me Skrevet 9. mai 2007 #12 Skrevet 9. mai 2007 Nå er det jo en STOR forskjell på å være borte noen timer hver dag og 2 hele uker i strekk. Kan ikke sammenlignes engang. .
moo Skrevet 18. mai 2007 #13 Skrevet 18. mai 2007 Det synes jeg ikke at man kan. Enkelt og greit, nei.
Anonym_her_inne Skrevet 12. juni 2007 #15 Skrevet 12. juni 2007 Jeg synes det er unaturlig at mor og barn er adskilt så lenge når babyen er så liten! Det er neppe sunt for noen av dere!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #16 Skrevet 17. juni 2007 Helt utrolig at noen i det hele tatt har lyst til å gjøre det!! Stakkars unge...
ettie Skrevet 19. juni 2007 #17 Skrevet 19. juni 2007 Håper ikke du er pedagog i bhg til min sønn! Virker som en utrolig dårlig pedagog!
mufrik Skrevet 25. juni 2007 #18 Skrevet 25. juni 2007 en annen tommelfinger-regel, som jeg har sett på fler steder, er like mange netter som barnet er år. det synes jeg virker ganske fornuftig.
snuppi har blitt storesøster Skrevet 1. juli 2007 #19 Skrevet 1. juli 2007 Det er absolutt IKKE ok! Skjønner ikke hvordan man klarer det som nybakt mamma heller, jeg da...
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #20 Skrevet 2. juli 2007 Fysj a mei.. Hvorfor fikk du unge spør nå jeg når du så absolutt skal finne på ting som slettes ikke passer for en småbarnsmamma.. går ann å vente 1 år da før du dytter vekk ungen for å leve livet og reise på ferie..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå