Gå til innhold

Luft smerter?


Gizom81

Anbefalte innlegg

Vi har slitt veldig med luft smerter her, men endlig ser det ut til å roe seg! Mannen og jeg har funnet ut at følgende ting må jeg holde meg unna:

 

epler

eple juice

appelsin

appelsin juice

løk

hvitløk

kullsyre

druper

salat

paprika

 

Noen som kjenner seg igjen? Eller som har ting de ikke kan, eller må være forsiktig med? Var en stund bekymret foir kollik, men siden det blir bedre når jeg endrer kostholdet, yviler jeg på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!!

ja jeg holder meg unna mye av det du har listet opp her. spesielt løk og hvitløk, brus (og annen drikke som inneholder kulsyre), sterk mat (som innheolder f.eks chilli), sitrusfrukter ol.

vesla her har fått utslett i ansiktet pga magesmerter, det er visst vanlig at babyer får dette når de er rundt 3-4 uker. men hun er ikke fult så mye plager nå lenger, heldigvis. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også funnet ut at jeg må holde meg unna mange av disse tingene (spesielt brus og løk). Lillegutt raper veldig lite og gulper opp all mat hvis jeg legger ham ned, så jeg begynte å bruke Minifom som jeg hadde fra forrige gang, og det hjalp litt. Men da jeg skulle kjøpe mer på apoteket fikk jeg beskjed om at det er trukket tilbake! Det var visst noe med økt østrogennivå ved langvarig bruk... og jeg som trodde at de tingene vi fikk tak i her i Norge hadde gått gjennom strenge tester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har også holdt meg unna alt dere nevner i tillegg til alt av melkeprodukter. Det er visst mange barn som er veldig følsomme for kumelkproteiner. Jeg spiste litt ost her om dagen, og neste dag hylte hun... Så her i huset er alt av melk forbudt om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må holde meg unna løk.

 

Ellers så har jeg begynt å drikke både ammete og fenikkelte. Ser ut til å ha gjort underverker her i gården for nå ligger Snuppa og sover søtt i sengen sin :-)

Håper bare det varer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du noe, det hadde jeg helt glemt av. Jeg skal også skaffe meg ammete (eller lete langt bak i skapet etter noen rester). Det skal jo hjelpe når de er litt urolige og det har snuppa vært de siste dagene. Takk for påminnelsen samsyn og lille Camilla:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har kutta veldig ned på melk og melkeprodukt. Vesla reagerte på det, så ho gjekk ned i vekt. Ellers holder eg meg unna dei fleste tinga som er lista opp her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min reagerer veldig om jeg har fått i meg noe som inneholder

jordbær.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...