Gå til innhold

Bør jeg beskymre meg ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite av legen sist uke at jeg hadde litt lite fostervann

(fikk ny time om 5 uker) så derfor ikke noe legen så som beskymringsverdig.

Men torsdagskveld merket jeg en stor endring til fosterbevegelser - baby som har vært rimelig mye aktiv fremtil denne dato - skiftet plutselig brått mønster....og jeg føler lite spark i forhold til jeg har gjort tidligere.

Fikk ikke tak i legen min. Og en sier at en børkontakte jordmor /lege om mønster endrer seg brått. Er i uke 27 (bim sin utregning) og føler alt ikke ersomdet skal selv om jeg skjenner litt sparking.....

Tror jeg beskymrer meg pga. lite fostervann.....¨

Noen som har lik erfaring ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 28 etter bim nå, er 27+0 fullgåtte uker.

Kjenner en betydelig endring i bevegelsesmønsteret til babyen, men jeg har funnet ut hvorfor. Han er aktiv om natten når jeg sover, satt oppe veldig lenge sist natt, og da var det skikkelig mye liv.

Men viss du er bekymret hadde jeg ringt jm, eller føden på det sykehuset du skal på:)

Lykke til, det er nok i orden, men ring du, så får du ro i sjelen også:)

Skrevet

Er vel ikke uvanlig med litt forskjellige dager.

Men jeg syns du kan ringe rett på sykehuset jeg. Etetrsom du er henvist til ekstra kontroll pga av lite fostervann, så syns jeg du bør ta en sjekk. De har full forståelse for din bekymring, og det gjør ikkeno at det er lørdag. De er på jobb i dag for deg vet du :))

Ikke sikkert det er noe skummelt. Men du er kommet så langt i svangerskapet at skulle det være noe så er det mulig å gjøre tiltak.

Lykke til!

Skrevet

Jeg synes jeg leser over alt at med markant endring skal vi ikke vente. Bare ta kontakt. Kan man ikke ringe til sykehuset også?

Bedre å ta en telefon for mye enn en for lite (jeg har forresten større tiltro til sykehuset enne n stresset almenpraktikker på legevakten)

Sikkert ikke noe farlig, men hvorfor bekymre seg unødig masse???

Skrevet

Ved plutselege endringar skal ein ta kontakt med nokon, og viss legen/jordmora di ikkje er tilgjengeleg ville eg ringt sjukehuset der du skal føde.

Du er så langt på veg at babyen kan overleve om det skulle vere noko alvorleg gale.

Sannsynlegvis er det ikkje noko alvorleg, men du vil angre det for alltid om du tar kontakt ein gong for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...