Gjest Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 Torsdag da jeg tok test var jeg kvalm hele dagen og det meste av kvelden. Fredag var jeg litt uggen, og stikninger i magen. I dag ingenting (men det er jo tidlig på dagen enda da). Blir litt skremt når jeg har få symptomer,hadde det slik sist også og det endte i en MA(oppdaget uke 12,døde i uke 9). Kan man få tatt HCG-blodprøve til legen i noen dager for å se at det stiger? hvis det stiger så tyder det jo på at alt er bra der inne. Vet at det er mange som har få symptomer og det går bra med dem,men denne gangen ville jeg helst hatt mye symptomer. Jeg gikk og bekymret meg for en ting noen dager før positiv test og 2 dager etter(kanskje derfor jeg var så kvalm på torsdag?) lurer nå på om det at jeg gikk og bekymret meg for kan ha innvirkning på at det kan ha gått galt. Men har vanskelig for å tro det. Jeg blir sprø av å tolke alle ting og om det er bra eller dårlig ting. Vil bare ha fått overstått de 12 ukene. Det blir to lange mnd.
Gjest Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 Symptomene kommer og går litt og varierer i styrke - slik er det i hvert fall med meg. Men jeg forstår at du blir ekstra engstelig når du har 1 MA bak det. Det er det samme med meg, hadde MA i uke 18 og er gravid igjen. Er i uke 9 i dag - synes tiden går veldig sakte. Men prøver å tenke så positivt jeg bare kan. Det er heldigvis sånn at de fleste bekymringene våre blir det aldri noe av. Husk at det er overveiende stor sannsynlighet for at det går bra!
Måånestråle Skrevet 14. april 2007 #3 Skrevet 14. april 2007 Hei hei Solstrålen, jeg kikker innom fra BliGravid... Jeg tror ikke du kan få noe entydig svar på dette. Noen har mange symptomer og noen har få, noen får forskjellige symptomer fra svangerskap til svangerskap, mens andre opplever hvert svangerskap likt. Og symptomer kan komme og gå... Det er sannsynligvis ikke mulig å tolke så mye utav symptomene om hvordan svangerskapet skal ende. Om du er bekymret eller ikke kan ikke føre til at fosteret dør, men det er jo mye hyggeligere for deg selv om du har det fint og ikke bekymrer deg! Men jeg skjønner godt at det ikke er så lett, altså..! Du får prøve å tenke på at du nå sannsynligvis har brukt opp din dose uflaks, slik at det er mye større sjanse for at det skal gå bra denne gangen! Jeg heier på deg!!
Gjest Skrevet 14. april 2007 #4 Skrevet 14. april 2007 jeg er enig i alt du sier,men det er nå en gang slik at i de første 12 ukene så er man obs på alt, og lurer på om det er bra eller dårlig. Har funnet ut at så lenge jeg ikke har sterke vedvarende smerter i underlivet eller ikke blør så er nok alt bra. Særlig når man har mistet så er man veldig oppmerksom på alt,bare vent å se til du blir gravid igjen! Sender deg en post også jeg!
Måånestråle Skrevet 14. april 2007 #5 Skrevet 14. april 2007 Jeg skjønner godt at man grubler mye når man blir gravid etter å ha mistet. Men jeg hadde jo masse plager og symptomer når jeg var gravid, og mistet. Akkurat nå så gruer jeg nesten litt for å bli gravid igjen fordi jeg tror jeg ikke kommer til å tørre å glede meg noe særlig før jeg er godt over de 12 ukene på vei! Men vi får bare prøve å ta ting som det kommer, og prøve å tenke positivt. Det er mange som mister EN gang, men heldigvis ikke så mange som mister mange ganger!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå