Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 Vurderer og døpe datteren vår når hun er ca 2 - 2 1/2 mnd
Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 mnd kunne jeg kanskje heller ha skrevet
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 14. april 2007 #4 Skrevet 14. april 2007 2 mnd og det kommer mini til å være også, sånn ca,...
plass'n Skrevet 15. april 2007 #7 Skrevet 15. april 2007 Ikke tenk så mye på alderen, finn en tid hvor de dere er glad i har anledning til å være sammen med dere. Men det er lurt å spørre på kirkekontoret i god tid på forhånd, for det er veldig forskjellig hvor ofte de har søndager med dåp i hver enkelt kirke hilsen bestefar
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 15. april 2007 #8 Skrevet 15. april 2007 Jenta mi var 2 mnd da hun ble døpt. Minien i magen blir ca 1 mnd når han skal døpes.. Har bestemt dato allerede pga besøk langveis fra. Både jeg,bror min,far min og mor mi var ca 1 mnd da de ble døpt.
kristin2 Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 Jenta vår er ca 5 mnd når hun blir døpt. Årsaken til det er at vi skal ha dåpen i byen hvor vi foreldre begge er vokst opp, altså ikke der vi bor i dag. Sånn sett så passer det best i ferietid. Mannen jobber også turnus og er borte i perioder på jobb, noe vi også måtte ta hensyn til i forbindelse med planlegging av når det passet best å ha dåp.
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 16. april 2007 #10 Skrevet 16. april 2007 Guttene våre ble døpt i går og de er 4mnd i dag.
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 16. april 2007 #11 Skrevet 16. april 2007 Lillegutt blir nøyaktig 5 mnd på dåpsdagen, ble slik fordi det var begrenset med dager å velge i, og av de datoene som var ledig i kirken passet ikke alle så bra. Var bl.a i påsken når vi og mange andre skulle reise bort. Han er sikkert den eldste av dåpsbarna den dagen, men skitt au :-)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #12 Skrevet 17. april 2007 Vi døpte ikke, men hadde navnefest da han var 7 mnd. Dette holdes bare 2 ganger i året og da den første serminien skulle være. Var det så mange andre konfirmasjoner og slikt at vi ikke ønsket å ha alt på en gang. Evt. ville han ha vært 2 mnd da og det syntes vi også var alt for tidlig.
Mira22 Skrevet 1. mai 2007 #13 Skrevet 1. mai 2007 Mine to va 4 mnd og 6 mnd gamle da de ble døpt, å d fordi d passa best akkurat der å da=)
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 4. mai 2007 #14 Skrevet 4. mai 2007 gutten min var 3mnd og 9dager gammel, jenta vår blir litt under 4mnd=) gutten min var våken hele dagen faktisk,var kjempe kjekt for alle sammen.
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 9. mai 2007 #16 Skrevet 9. mai 2007 Vår lille gutt var 11 uker gammel da han ble døpt. Synes det var en fin alder, for da lå han mest og sov på fanget mitt under hele gudstjenesten. Tror det er vanskeligere med unger som nærmer seg halvåret og er mer kravstore til stimuli, er mer våkne og kanskje gråter mer... Det var skrekken for meg - at babyen skulle gråte under hele gudstjenesten, slik at jeg måtte ut og mate og bysse og greier. Jeg synes absolut 2 - 2 1/2 måneder er en bra dåpsalder og kommer til å velge det til nestemann også.
Leddgikt Skrevet 15. mai 2007 #17 Skrevet 15. mai 2007 Ca. halvannen måned var mi. Og det var kanskje ikke så dumt, for hun oppførte seg eksemplarisk og sov søtt gjennom hele gudstjenesten + fotoseansen etterpå... ;-)
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 24. mai 2007 #18 Skrevet 24. mai 2007 Her var mini våken OG eksemplarisk under hele dåpsseremonien (han var 5 mnd samme dag), han smilte og lo til presten til og med, hun ble jo helt sjarmert! Han ble litt urolig etterhvert, men jeg løftet han bare opp så han tittet på bestefar som satt på raden bak oss, også smilte han igjen. Hadde også med en liten myk leke som han satt og holdt på med for å avlede han litt. Det andre dåpsbarnet var mye yngre, hun begynte å hyle så mammaen måtte gå ut med henne. Så det er vel ikke alltid det er slik at de minste er roligst hehe ;-)
Veslejenta-klar*for*nr*2 Skrevet 28. mai 2007 #19 Skrevet 28. mai 2007 Vår lille var 4 mnd og 6 dager, eldst av de 4 som ble døpt den dagen, men syns det var greit for hun var også den roligste De andre barna skreik litt her og der men vår lille satt helt rolig hele veien gjennom den 2 timer lange gudstjenesten! Så det er ikke så negativt å døpes litt sent heller
Neetamor-mednyspire Skrevet 31. mai 2007 #20 Skrevet 31. mai 2007 mi var 3,5 mnd da hum ble døpt...litt seint synes jeg-men passet ikke noe tidligere pga sommeren og de som skulle komme var bortreist.. babyen i magen skal døpes når h*n er 2 mnd gammel
gia. Skrevet 1. juni 2007 #21 Skrevet 1. juni 2007 Min var 2 mnd. Har en arvekjole han skulle passe inn i...
lille-my *mor til Agnes* Skrevet 27. juni 2007 #22 Skrevet 27. juni 2007 Vi skal la veslemor krabbe frem til døpefonten selv og etterpå holde en liten konsert med bake-kake-søte og sang på slurva; hun er nesten 8,5 mnd da hun døpes førstkommende søndag )
Tjorven:-) Skrevet 27. juni 2007 #23 Skrevet 27. juni 2007 Vår tass var 4 måneder (mangla et par/tre dager) og for oss passa det perfekt! Han slet en del med magen og var mye urolig fram til tremånders alder og jeg var sterkt plaget med bekkenløsning under svangerskapet, + meget utslitt fysisk, så for oss var det supert å vente til han ble så stor! Gutten var eksemplarisk hele dagen, smilte da presten døpte han, sov da vi spiste middag og gikk smilende fra fang til fang da vi hadde kaker og kaffe. I utgangspunktet venta vi på slekt som var bosatt i utlandet dette skoleåret, og nå i ettertid ser jeg det var godt å bli ferdig med mageproblemer og få litt mer futt i ho mor før det brakte løs! Etter denne opplevelsen tror jeg vi kommer til å drøye til rundt fire måneder med en eventuell nr 2 også:-) Det viktigste er likevel at du finner en tid du er komfortabel med!
mamamaria Skrevet 1. juli 2007 #24 Skrevet 1. juli 2007 Eldstejenta var nesten 4 mnd, nr 2 tror jeg bare var litt over 2 mnd, nr 3 var nesten 3 mnd. Alle døpt i samme kjole som jeg ble døpt i, så den måtte jo passe da ;-) og ellers litt avhengig av når det var dåpsgudstjenester.
plumsing Skrevet 1. juli 2007 #25 Skrevet 1. juli 2007 Datteren min var 7 uker når hun ble døpt. Han i magen kommer til å være ca like gammel når han blir døpt. Vil at det skal skje i god tid før de er tre måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå