Gå til innhold

Kvelds-intervju med en gutt på 8 år som har adhd:

Anbefalte innlegg

mamma:Skjemmes du av at du har adhd?

gutten min: yes. Wanna know why? Because sometimes you are not allowed to have things you could have if you didnt have it.

mamma:Hva mener du med det?

gutten min: for instance sugar! I cant have much sugar! Not even a incy bitcy touch of sugar (her overdriver han litt ;o)

Cereal (corn flakes) for instance. My sister can have sugar on hers,but me? nooo..! None for me.

mamma:Hvordan vil du at folk skal tenke om deg,selv om du har adhd?

gutten min:I want them to think about me as a normal, regular kid even if I have adhd.

mamma:Føler du at de andre barna på skolen din ser annerledes på deg fordi du har adhd?

gutten min:Yes.

mamma:Hva da?

gutten min:Some kids think its weird sometimes that I cant have sugar. I think they dont like being around kids that have adhd...most kids dont want to be friends with a kid that has adhd.

I kinda think thats pretty much the truth..I dont understand adhd much,but some people have to have it I guess. And I am one of them...

mamma:Hva håper du skal skje etterhvert som du blir større,da?

gutten min: That I wont need to have much adhd anymore, and can have some of my time with more friends. I hope I get married to a woman who understands how rough and terrible it is to have adhd.

mamma:Hvordan føles det på innsiden av deg?

gutten min: Not so great when most people dont want to hang out with me....but when I find some new people who wants to be my friends I hope they will unerstand a lot about it,and not make fun of me,like most kids do...

mamma:Hvordan føler du deg nå når du har tatt medisiner ei stund, i forhold til da du ikke tok medisiner i det hele tatt?

gutten min:I feel a little bit changed.I feel like something inside of me is changing.

mamma:Bedre eller verre,da?

gutten min: Im feeling a little bit better,and like that the pill helps me,but I dont like to take that pill every single day! But I understand how important it is...

mamma:Er du noen ganger redd for at du aldri skal få en skikkelig god kamerat?

gutten min: Sometimes I kinda feel that I wont ever have another buddy..

(her sier mannen min til han at HAN er buddyen hans,da, og da sier gutten min;I know!To the end of the world!=)

mamma:Kjenner du noen andre som har adhd?

gutten min: I have no idea about anyone else who has adhd.I know only me in the whole world who has adhd.

mamma:Hva betyr bokstavene adhd?

gutten min:thats a stupid question!I dont know!Thats the most stupid question I have ever heard today!

(kniis...har visst aldri lært han det...)

mamma:Hvordan føler du at lærerne på skolen ser på deg,da?

gutten min:I think that they sometimes feel a little sorry for me that I have a little adhd. But since I started concentrating in school,they like it a little bit more...

mamma:Hva liker du best å gjøre på fritiden,da?

gutten min:Do my homework (hvor kom det fra??) and make stories and figure out a way to be better when Im older and off my pills...

mamma:Føler du at jeg skjønner deg?

gutten min:Yes! I feel like you understand me completely,even with my adhd, and that you love me no matter what.You can never hate me.

(oi,det var snilt sagt =) Og sant!)

mamma:Føler du at resten av familien forstår deg,da?

gutten min:Hmhm.I think they understand me for who I am.

mamma:Har du noen gang vært veldig lei deg fordi du har adhd?

gutten min:Uhm...sometimes it is kinda hard to ignore my adhd...yeah,I feel sad sometimes...

mamma:Hva kan gjøre at du føler deg bedre,da?

gutten min:Getting rid of my adhd when Im older.

mamma: Men jeg tenker på nå.Når du er liten enda.

gutten min:nei.

mamma:Er det noe du gjerne vil forandre på?

gutten min:Næ....but there is still one more thing I would like to answer.

mamma:Hva da?

gutten min:I just want to say that just because I have adhd people cant laugh or make fun of me.

mamma:Æ e gla i dæ =)

gutten min:Æ e gla i dæ å !

=)

By the way; nobody can be just a "normal kid" all the time! (det var hans siste ord her)

Gjengitt med tillatelse fra min kloke,lille,store gutt =)

Fortsetter under...

Ja,han er det =)

Begynner å bli litt lang og hengslete, og ikke så mye "liten-gutt" mer,nei.

Håper han møter bedre forståelse etterhvert,og at han selv også klarer å se hva som må gjøres i behandlingen etterhvert som han blir eldre selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...