Gå til innhold

Schera?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja dere, nå er jeg endelig kommet gjennom deres siste to ukers gjøren og laden. Jeg forstår at noen har opplevd kjedelige ting, mange har kost seg veldig i påska og så har det kommet noen nye nick (ønsker dere herved hjertelig VELKOMMEN hit)! Og noen småttiser har hatt bursdag - klem til alle sammen, både små og store!

Vi har hatt en regnfylt påskeferie i Spania, men har heldigvis kost oss masse sammen med storfamilien. Det finnes jo bare dårlige klær (som var igjen i Oslo sammen med regntrekk til vogna og andre nyttige ting)... Vi var 25 stykker ut på tur, aldri sur, og det ble faktisk mindre stress enn vi trodde på forhånd. Selv om det ble lite bad og sol, har vi fått med oss noen fantastiske opplevelser i katolsk påskefeiring, vårfest a la 17. mai og mange herlige turer, lunsjer og middager. Og tror dere ikke sanneligminhatt at påskeharen hadde fulgt etter oss til Spania med den trafisjonelle rebusen og gjemt påskeegg!!? Snakk om glup hare!

Karosnuppa har vært i storform, lagt seg kl 23 og sovet til 10 (halleluja!) og løpt etter de store mens hun hoiet og skrattet. Forrige ukes ord var gåkkeji (=godteri), forstå det den som kan :)

Ellers har mammaen og pappaen lært en del nye ting, blant annet:

1) Karosnuppa kan visst bli bilsyk likevel

2) Det kan komme mye oppkast ut av en liten mage

3) Ekstra klesskift må alltid være med i veska, inkludert klær til mor

4) Det er ubegrenset hvor lenge barn i alle aldre kan leve på pommes frites og is

5) Det spiller ingen rolle om Zara er kommet til Oslo. Alt er mye finere og mye billigere i Spania

6) Spanjolene tror at alle små uten hull i ørene, er gutter (!!)

og mye mer...

Nå er det kvelden her i gården. Min kjære snorker for lenge siden, og jeg har 5 klesvasker som skal brettes og en uoverkommelig strykehaug.

Nattings!

PS - oi oi oi, som jeg gleder meg til Holmsbu!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halloen!

Har endelig komt igjennom alle innlegg sjølv, eg no. Tok tid ikveld,ja! har berre hatt små svippturar her siste dagane, so eg hadde masse å ta igjen.

Kjekt å høyre at det vart en fin tur til Spania tross regn. -Og ei lita snuppe med så godt sovehjerte då, håper det varer. Er so godt når dei søv mykje.

Og dei kan jammen lære oss masse dei små!

. Her har vi hatt en nydeli dag, varmaste hittil i år med nesten 13 grader.( Masse vind,men det tek vi ikkje med...) c",)

Flott dag- meir sånn!

Skrevet

Hehe.. ja man lærer så lenge man lever! Og jo da.... unger kan leve på pommes frites og is fra de er 0 til ca 18!!! Putt i en multivitamin en gang i blandt, så blir de så store og sterke atte!!!

Skrevet

Selskapsresen.................... Skal godt gjøres å organisere 25 stk på tur....

Vi hadde en liten spytur i bilen 1. påskedag, og det var Storebror sitt mageinnhold. Utrolig hvor mye det kan utgjøre.........sånn inni bilen...

Så ekstra klesskift kan være lurt å ha med...... Burde vi hatt det, ja......

-hadde vi det, nei.......

Regnponchoen er flittig brukt ser jeg, men regntrekk til vogn er overvurdert.

De fleste vogner tåler regn.......

Godt å se at du er tilbake i hverdagen, er ikke bra med for mye ferie...... kan bli utvilt av det, vøttø..

Så nå skal både du og Sulder ta knekken på meg på Holmsbu. Men bare kom igjen. Ypper ikke med en sliten husmor som har innvilget seg et døgn på spa...

Skrevet

Sulder eller Snulder eller who cares????

Skrevet

Fant dette innlegget også jeg:)) Høres ut som turen var fin,selv med bilsyke og uten regntrekk!! Hadde også en spytur her om dagen,på vei til tannlege,ble ikke noe tannlegetur.......hadde ikke klesskift nei!.gikk og voktet på gutten resten av dagen..ikke mer spy! Uten regntrekk var vi oppe i nord i fjor sommer,verste regnsommer noensinne,og ingen butikker:( jaja har tenkt oss opp der i sommer også!!! .......... Hørtes ut som lille karo hadde en uforglemmelig tur:))

Skrevet

Godt å se at du har hatt det bra OG at du er tilbake i landet og på nett igjen. Stille uten deg, sjø!

Og ja, Zara er helt klart best på originalspråket ;-))))))))))))))))))))))

Skrevet

Høres ut som dere har hatt en knallfin påskeferie!

Ellers må jeg nok innrømme at jeg greier ikke lenger å svare på alt jeg gjerne ville ha svart på - men jeg får stort sett lest det meste hvis det ikke har gått for mange dager siden sist, da er det vanskelig.... c",)

Men ser jo av nickene - eller på fraværet av enkelte nick - at det ikke bare er meg som er litt travlere enn vanlig om dagen. Det planlegges vel bryllup og konfirmasjoner over en lav sko, tenker jeg.

Og så har det vært så deilig vær ute i det siste, så vi bruker litt mer tid ute enn vi gjorde i vinter.

Vi har dessuten et landsted(les: gammalt, oppussingskrevende rukkel som vi har arvet) sør i Buskerud så vi tilbringer en del tid der i helgene for å ruske opp littegranne - og der er det ikke internett da vet dere....c",)

Holmsbu blir toppen! Sjåast!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...