Gå til innhold

Ingen 3-åringer som fortsatt bruker bleie??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi blir 3 om 2 uker, er enda ikke tørr, men ikke langt unna trur jeg. Nå de siste 3 dagene har hun tissa på før hun har lagt seg om kvelden. Og hun har tørr bleie på morgenen, så når hun slutter med bleie trenger vi nok ikke natt-bleie heller. Men syns nesten at alle 3-åringer har slutta... Bare snuppa mi som er treig eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår slutta da han var 3 1/2. Da var han veldig klar og ville selv, sa da forsvant både dag og natt bleie på en gang. Tror det er utrolig viktig å vente til de er helt klare selv, og det er veldig individuelt. Jenta di er ikke treig selvom mange er før ute. Barn er jo så forskjellig! Vår datter var helt tørr da hun var 2 1/2.....

Skrevet

Vet du det der er ingen ting med treghet å gjøre. Jeg har nettopp vært og snakket med en spesialist om min sønn siden han nå er 5 år og ennå har uhell på dagen og må bruke belie hele natten. Beklager, men jeg blir nesten provosert når jeg hører om at barn er treg på den måten, for det er her et ganske komplisert system vi snakker om som skal fungere korrekt. Og dersom kroppen er litt sent ute med å produsere et hormon som gjør at vi skiller ut mindre urin på natten enn på dagen så er dette veldig vanskelig å kontrollere. Så her er det bare å støtte henne og oppmuntre henne til å prøve, men ikke tenk på at hun er treg selv om hun ikke blir helt tør med det samme.

Skrevet

Nei, det er mange barn som ikke er tørre når de er tre år.

Skrevet

omtrent som tulla mi, men hun ble 3 for to mnd siden. Jeg tar det i hennes tempo, vil hun prøve å sitte på do, så får hun det, men maser ikke dagen lang på henne.

Eldste ble tørr tidligst (mellom 2 1/2 og 3 år), men brukte LANG tid. Da var jeg hjemme i permisjon, så slik sett gjorde det ikke noe med litt mer klesvask

Mellomste var ikke interessert før like etter hun ble 3 år, da bestemte hun seg plutselig for å prøve, og var tørr på dagen i løpet av 2 uker, med få uhell.

Så minsten gidder jeg ikke stresse med, når hun er klar, så er hun klar. Har klistremerker som vi skal gi henne når hun tisser, hun har fått noen, men enda er det bare når vi skifter bleie, hun sier ikke fra selv enda.

Kjenner flere 3 åringer med bleie, så hun er ikke "treg" :)

Skrevet

Vår gutt slutta med bleie sommeren han var tre og et halvt. Men nå er han fire og bruker fortsatt bleie på natta...

Skrevet

min jente sluttet da hun var 3 år og 3 mnd. prøvde å slutte da hun rundet tre, men det gikk ikke, så da ventet vi litt til. vi brukte klistremerkemetoden, stor suksess!

Skrevet

Gutten min ble toerr paa dagtid ca 3 aar og 9 mnd. Ble toerr ogsaa paa natten rett foer 3 aars dagen. Har hatt 2 uhell paa 3 mnd. Det som forbauset meg var hvor fort det gikk da han selv var klar! Jeg var aldri stresset over aa faa ham toerr, det skjer kun naar barnet er klar for det. Et vennepar stesset med datteren fra hun var 11/2 aar gammel, men innroemmer naa at det var bortkastet slit og en ulykkelig liten jente i mnd.vis. Hva er poenget? Av og til tror jeg det er oss foreldre som er usikre. Vi vil saa gjerne skryte av barna vaare. Tiss i bleie har ikke noe med intelligens aa gjoere, kun kropslig modenhet! Lykke til!

Skrevet

Sorry. Mente toerr paa dagtid fra 2 aar og 9 mnd....ops!

Skrevet

Har heller ikke stressa med å få henne tørr, men begynner bare å bli litt lei bæsjebleier... he he... Har nemlig ei på 7 mnd i tillegg ;o) Men trur nok hun blir tørr på dagen når hun først bestemmer seg for det... Bruker også klistremerkemetoden, fungerer den ja ;o)

HI

Skrevet

Glad for å se at det er flere som har "trege" barn. Gutten min på 3 1/2 bruker fortsatt bleier. Det er kanskje litt for mye fokus på at de "skal" være tørre rundt 3-årsalderen.

Skrevet

neida tror ikke jenta di er treig. eldste jenta vår slutta med både dag-og natt bleie sommeren hun var 2,5 år. men det var bare for at hun var klar for det selv.

varierer veldig fra barn til barn dette, så syns du skal ta det helt med ro og ikke stresse:-)

er ofte at de blir tørre på sommeren, så det ofte i barnehagen.

plutselig en dag er hun klar for det:-)

Skrevet

I barnehagen jeg jobber, bruker omtrent halvparten av 3 åringene bleier fortsatt. Så det er altså ganske jevnt fordelt dette med hvem som har bleie på rompa eller ikke. Ingen grunn til bekymring med andre ord :o)

Skrevet

Hei!

Jenta mi ble 3 år 1.april(ingen aprilspøk)og hun er minst av 5.Hun var tidlig til det meste,men og slutte med bleien nei det vil hun ikke enda.Jeg har 2 jenter til som nå er snart 12 og 22 år,og når de ble 3 år så var de tørr på dagtid men brukte bleie på natt.Har også 2 gutter på snart 16 og 20,5,men de var nesten 4 år før de var tørr både dag og natt.Det sies at gutter er litt tregere enn jenter til å bli tørr.Nei,det er ikke unormalt at en jente/gutt på 3 år fremdeles ikke er tørr.Bare ikke stress med det,så kommer det av seg selv.Jenta vår sitter på doringen når hun selv gidder,og da tisser hun alltid.Hun skal begynne i barnehage i august,så vi har tenkt og bruke sommeren på at hun i allefall skal være tørr på dagen når hun begynner der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...