Gå til innhold

endelig blei d min tur! Fødselshistorie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde termin andre april, men måtte nok vente 7 dager ekstra.

Voknet om morgenen den 9 og merket at her var ting på gang. Men var ikke så kraftige rier. Det varte utover dagen og i 16 tiden ringte jeg føden, det var da ca 15 min mellom hver rie, men de var ganske kraftige. Hun ville jeg skulle vente litt til vi kom.

Riene ble hyppigere og kl 1730 ble jeg undersøkt på sykehuset. Da hadde jeg vist 6cm opning!! oj, her var det aldeles i gang. Riene kom og kom og jeg fikk aldri pause. Fra 6cm til 9,5cm opning på 1,5time. Supet til meg en del lystgass og det dempet smertene litt kanskje..

Fostervannet måtte de inn og ta og det var misfarget, så de kobla en overvåkning av hjertelyd inn på beibien sitt hode.

Brukte en halvtime på siste halve cm og det var forferdelig. Alt stoppa liksom opp og jeg fikk aldri den pressetrangen. Tilslutt kom den siste opningen og pressingen kunne begynne. Jeg pressa da i en time uten at det skjedde så mye. Han ville plutselig ikke ut. Pressa, men han glei inn igjen for hvert press. Jeg var så sliten og de tilkalla legen for å sette vakum. Han sto klar, men jordmor sa vi skulle prøve et par tre press til.

Jeg var så sliten men hadde ikke lyst at de skulle sette vakum på han så jeg tok i alt jeg hadde igjen av krefter. Så ble jeg plutselig klipt og hodet kom ut i opninga. Der ble han et lite øyeblikk, før han til slutt kom ut.

Han hadde navlestrengen surra rundt hodet 2 ganger, så far ble snytt for å klippe navlestrengen. Men så lenge lillegutten hadde det fint, så var det det viktigeste.

Nå er vi kommet hjem og koser oss i massevis. Han er så snill og god. vi koser oss masse alle 3. Er så deilig og surialistisk å endelig blitt mamma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer masse:) godt at det gikk bra..

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten.

Kos dere

Skrevet

gratulerer så mye.

Skrevet

Gratulerer så mye med prinsen!! Kos dere masse fremover og lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...