Gå til innhold

vondt i rygg og øvre del av magen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag ang blodprøver (altså, ingen rutinekontroll), men tok opp da at jeg har hatt endel smerter i øvre delen av magen og i ryggen. Han lurte på om jeg spiste regelmessig, så sa jeg at jeg prøver, men er veldig matlei/problemer med å spise i det siste.. Så sa han at jeg bare måtte spise jevnlig, og at det bare var kroppen som sa at den ville ha mer næring. Jeg sa da at det ikke føltes som at jeg var sulten.. og det var jo så høyt oppe. Han spurte så om jeg hadde sure oppstøt, noe jeg ikke har.. men sa igjen at jeg burde spise jevnlig. Er det vanlig da? spurte jeg. Nei, svarte han...!? Og hvis det ikke hadde gått over til neste gang jeg skulle til han skulle han se på det.. men det er over 1 måned til.

Så jeg lurer på om det er noen av dere som har det sånn, hva det kan være, og om det er vanlig? Jeg er førstegangs og vil da tro at jeg blir mer "hysterisk" enn jeg trenger å være, men hadde da håpet å fått litt bedre svar fra legen.. Men skjønner jo at han kanskje ikke hadde tid til det da, siden det bare var en blodprøve-sjekk time..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det akkurat på samme måte. Det er som jeg blir stiv/støl rett under ribbena/mellomgulvet. Og sliten/øm i hele ryggen.

Men jeg kjenner det stort sett bare når jeg er på jobb/etter jobb. Sitter så og si hele arb. dagen.

(er i uke 22+4)

Skrevet

jeg føler det ikke som at jeg er støl.. gjør bare plutselig veldig vondt. Hatt så vondt at jeg bare ligger i fosterstilling og griner *flau*

Kommer litt an på hvordan jeg står/ligger, men går som oftest over etter rundt en halvtime om jeg ligger i fosterstilling, mens om jeg står så går det ikke over før jeg får lagt meg ned..

Glemte å si at jeg bare er i uke 17+5

Skrevet

ok, ja da blir det ikke det samme. Kan det være luftsmerter? tarmene blir jo "skyvd" oppover i magen ettersom livmora vokser...

Men ville nok kanskje kontaktet lege hvis det ikke blir bedre etterhvert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...