Tiddelidu Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Babyen til en veninne har de siste 3 ukene hatt gress grønn avføring, og hun lurte om om det var normalt. Hun mener å ha hørt det betyr at barnet er sykt.. Han ble tidlig operert i tarmen, fjernet ca 10cm. Han er i fin-fin form ellers. Pga operasjonen har han 5-10 bæsjebleier om dagen, og hun sier han bæsjer nærmest mer enn han spiser. Hun har ikke veid han siste mnd, men tror han går opp i vekt. Han er nå 7mnd, spiser grøt, ammes og får mme i tillegg. Noen som har noen ideer?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Jeg har lært at det betyr at barnet ikke får i seg nok næring, men det høres jo rart ut siden han får alt det han får.. Så da vet jeg ikke, men ville absolutt ringt å hørt med hs eller noe! =) Men skulle han bæsje så mye pga operasjonen? Hun kan jo ringe sykehuset og høre også om det skal være sånn..
Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 Det har ikke noe å si på om ungen får i seg nok næring pga av fargen. Grunnen til at den får grønn avføring,og da gjerne litt suppete,tyder på at magen/tarmene ikke er iorden. Vår sin har slitt med dette hele livet,hun hadde også grønn avføring da hun var baby,og det gjør hun tildels idag også. Men hos henne så var ikke tarmene slik som dem sku,etter nesten 2 år,så fannt dem ut at hun hadde melkeintolerans(at hun reagerer på melkesukkeret i melken)og morsmelk består av 80% melkesukker,men det er ikke helt det samme som i kumelk. Jeg ville ha tatt han med til legen viss dette varte over tid,den er normalt at dem kan ha en og annen grønn bæsj av og til,men ikke over en lengre periode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå