Mamman t Maren og Marlene Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Heia! E d fler her som har foranliggenda morkake? Altså at morkaka ligg foran fødselskanalen???
Alba44 Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Hvis morkaka ligger foran fødselskanalen tror jeg det heter forliggende. Jeg har visst foranliggende morkake, og den ligger foran på magen.
Mamman t Maren og Marlene Skrevet 13. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2007 Merkeli... Har d her på et skjema jordmora på ultralyden fylt ut, å der står d d.....
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 Jeg har også foranliggende morkake. ligger på framsiden av magen. Blir ikke forliggende morkake regna som risikosvangerskap?
Gjest Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 Nei det blir det ikke. Men, har du foranliggende morkake blir det tatt UL senere i sv.skapet, fordi om den fortsatt ligger forran blir det KS..
Mamman t Maren og Marlene Skrevet 13. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2007 Jo, d e et risikosvangerskap, men bli fulgt opp me ekstra ul
fox`y Skrevet 13. april 2007 #7 Skrevet 13. april 2007 jeg har d..skal på xtra ul 8 mai så blir spennende å se om den har flyttet på seg...vist den ikke har d blir d vell ks tror jeg... i mitt 1 svangerskap lå morkaka som en pute på magen på fremsiden...
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 13. april 2007 #8 Skrevet 13. april 2007 Ja, det var det jeg mente å ha hørt fra noen andre med det. men hvis du har foranliggende og jeg har foranliggende, men på to forskjellige måter. heter det det samme da?
Mamman t Maren og Marlene Skrevet 13. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. april 2007 Oki. Litt redd for at æ plutseli ska få blødninga å sånt æ da...
Gjest Skrevet 13. april 2007 #10 Skrevet 13. april 2007 Blir det aklt ririko svangerskap? Hvilken risiko er det da? Spør ikke spydig, jeg bare lurer Ei venninne av meg som skal ha nå snart, hadde foranliggende morkake, og det var ikke noen annen risk en at det ble KS..
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 13. april 2007 #11 Skrevet 13. april 2007 Jeg har forannliggende morkake=( Er risikosvangerskap så skal på ekstra ul og kontroller. Fikk beskjed på ord ul at den kommer ikke til å flytte på seg, så skal få ks og de tar henne ut i uke 36... I tillegg fikk vi sex/reise forbud, jeg skal ta det med ro, og kan komme rett opp på kk om det skulle være noe!
Mamman t Maren og Marlene Skrevet 13. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 13. april 2007 Som æ har forstått så e grunnen t at d bli kalt et risikosvangerskap fordi at morkaka kain løsne fra livmora. Å da e d vel nærings- og oksygen tilførselen t barnet d kain vær litt skummelt me. Men i de fleste svangerskap så går d her bra, å morkaka flytte sæ på "rett" plass!
fairy Skrevet 13. april 2007 #13 Skrevet 13. april 2007 Jeg har morkake som ligger langt nede, foran. JM på UL sa at det rettet seg i 90 % av tilfellene. Skal på UL igjen i uke 32 for å sjekke dette. Men trodde ikke at det ble betegnet som risikosv.skap?! Hadde vel fått beskjed av JM på UL hvis jeg ikke kunne dra på ferie? Vi drar til syden om en mnd nemlig, har ikke snakket med legen om det ennå fordi jeg trodde jeg hadde et ukomplisert svangerskap. ble litt stresset jeg nå! Dette er det som står på arket fra Ul Placenta plassering: Anterior, dypt sete
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 13. april 2007 #14 Skrevet 13. april 2007 Da er det vel ikke samme vi har da...hehe, vet ikke om jeg skrev det, men de kalte min for: HELT forannliggende... Så var 100%sikkert at jeg på ta ks. Og hun kommer i uke 36=) Hvis ikke du har fått beskjed om at du ikke skal ha sex, ta det med ro, og holde deg hjemme, så trenger du det sikkert ikke bekymre deg;) For de sa det mange ganger til meg, og det var viktig....
fairy Skrevet 13. april 2007 #15 Skrevet 13. april 2007 Da er det nok litt "alvorligere" med deg tenker jeg.. Kjedelig å ikke kunne gjøre noe nesten..
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 14. april 2007 #16 Skrevet 14. april 2007 Spesielt kjedelig var det å høre at vi ikke får ta den planlagte "siste" syden turen alene, men vi får vel heller ta det dobbelt igjen når hun er kommet;) Er verre med det andre forbudet:p hehe....
Mamzen Skrevet 14. april 2007 #17 Skrevet 14. april 2007 Jeg har hatt foranliggende morkake=ligger på framsiden av magen. Dette er ikke risiko. Men om den ligger nede foran åpningen er det risiko ja. Og da får man videre oppfølging, men som aller oftest vokser morkaka oppver livmora. Dvs livmora vokser som en balong, så morkaka blir dratt med oppover:)
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 14. april 2007 #18 Skrevet 14. april 2007 Men heter det det samme da? skjønner ikke dette her:s Er visst masse forskjellig under samme navn kan det virke som! Jeg fikk beskjed på ord ul at den ikke kom til å flytte seg:s Så skal ha ul i 36... Hvordan de visste det vet ikke jeg... Merkelig dette her.. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå