Gå til innhold

gjør det noe at han sover på siden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har lillegutt begynt å ville sove på siden... Bør jeg gjøre noe med dette? Vet jo at de helst skal sove på ryggen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer han å snu seg selv fra mage til rygg/siden i tilfelle han tipper over på magen? I så fall er det "mindre farlig" enn om han ikke har kontroll på å kunne snu hodet/kroppen bort fra madrassen.

Skrevet

Vi fikk en sånn "denne side opp" body da gutten vår ble født, og på den lappen som fulgte med den står det at "også i sideleie kan risikoen for krybbedød øke". Så står det videre:

"Hva hvis spebarnet mitt ikke trives på ryggen?

Sørg for at spebarnet blir vant til å sove på ryggen fra fødselen av. Hvis barnet når det blir større selv snur seg over på siden/magen, er det spesielt viktig at foreldrene fortsetter å legge barnet ned på rygg når det skal sove. Det er forbundet med økt risiko dersom foreldrene endrer praksis og legger barnet ned for å sove på magen i motsetning til når barnet snur seg selv."

Skrevet

Min har sovet på rygg de helt første mnd. Fra han var ca. 5-6 mnd. har han sovet på siden

Skrevet

Det sies at når barnet selv legger seg over på sida, er barnet som regel modent nok til det, og risikoen for krybbedød er svært liten. Etter 4 mnd alder er uansett risikoen for krybbedød svært liten.

Skrevet

Hmm... litt både og.. han klarer det iblant.. Han snur seg hele tiden over fra ryggen til magen, så er en kamp å få på han bleiene for tiden..:) Men er bare en gang i blant at han snur seg tilbake... Men som regel når han blir liggende på magen for lenge, begynner han å klage da...... Er ikke før nå i påska at han har begynt å legge ned hodet så vidt når han ligger på magen.. Før har han alltid løftet hodet. Så vet ikke om han hadde kommet til å sovne på magen.. Når han våkner og skal ha mat om natten, hender det han snur seg over på magen.. Så han gjør det helst når han er våken... Hmm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...