hvemerjeg? Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Vi har gjort det til nå, men gjør i grunn minst mulig med minsten, sånn at han selv skal finne søvnen. Gråter han, stryker vi på han til han roer seg. I kveld har jeg ikke sittet inne hos han, og har nesten dårlig samvittighet. Nå har han ligget rolig i sengen i 40 min, og sover nesten.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Hei. Min er 2 mnd i morgen, og vi er veldig heldige. Hun får pupp på sengekanten og så legger jeg henne ned, sier god natt og går. Vi hører ikke mer fra henne...MEN, det tok 6 uker m masse kos før vi kom dit.
Karija Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 Vi har stort sett bare sagt "nå skal Anders sove. Natti. Natti" og gått ut + noen ganger sunget en natta-sang. Vi tror det er viktig at vi fjerner oss slik at han får finne søvnen helt selv, og ikke blir avhengig av at noen sitter på sengekanten.
Gjest Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 Vi legger han inn i sengen til fast tidspunkt hver kveld, før var d 22, nå er det 21. Vi slukker lyset og går ut med det samme (kos og nuss først da Som regel vil han ha sutten. Søvnen finner han selv. Vi er heldige, men innimellom gråter han litt, og da sitter vi der og smeiker han til han roer seg før vi går ut. Føler dette er lurt å begynne med fra starten, for at han ikke skal bli "avhengig" av vår nærhet for å sovne. Dette har vi gjort fra starten av, og han er nå 3 mnd.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 Hvis han ligger i senga aleine helt stille til han sover så er det supert!! Sånn er minstemann her som regel også på kvelden. Hender vi må gi smokk et par ganger men han liker å ligge for seg selv i senga når han skal sove. Tar vi han opp da blir han litt irritert hehe......... Ellers på dagen er han jo supersosial så det er litt morsomt det der : ) Storebror var sånn også. Begge gutta syns det er deilig å legge seg i senga si virker det som, og jeg kan selv huske fra jeg var ganske liten ( ca 4 år) at jeg likte å legge meg... Ikke sitt inne hos han hvis han er rolig. Det blir bare en uvane......
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 13. april 2007 #6 Skrevet 13. april 2007 Fra dag en har det vært suss, klem og kos. Så¨natti natt og ned i sengen. Selv om hun er våken går jeg ut.... Veldig sjeldent jeg m,å inn igjen
bobby - nr 2 i juli Skrevet 13. april 2007 #7 Skrevet 13. april 2007 Nei, jeg bare legger han i senga si, sier god natt og koser han litt på kinnet, og går ut igjen. Har gjort det siden vi begynte å legge han tidligere enn oss (ca 1 1/2 mnd). Noen ganger kan han ligge en stund våken før han sovner, men så lenge han er rolig går jeg ikke inn til han. Hvis han hadde vært urolig da jeg la han hadde jeg nok sittet der inne. Tror ikke du trenger å ha dårlig samvittighet så lenge han ikke skriker - de sier ifra hvis de er misfornøyde.
Tiddelidu Skrevet 13. april 2007 #8 Skrevet 13. april 2007 Vi har aldri sittet inne hos han til han sovner for å unngå å gjøre det til vane. Er hos han til jeg ser han roer seg, så finner han søvnen selv. Sjelden jeg må gå inn igjen etter det.
Babyfacepsycho Skrevet 13. april 2007 #9 Skrevet 13. april 2007 Vi gir henne mat på stua, løfter opp henne for og rape, går og skifter og så er det ned i senga der hun får smokken og kosekluten sin. Så går vi ut på stua igjen. Da trenger vi noen kvelder og gå in og gi smokken igjen. Men allt som oftest sovner hun fint av seg selv. Noen ganger ligger hun og suttrer og "prater" litt, men da roer hun seg allt som oftest av seg selv, er da oftest bare litt overtrøtt. =)
Bellen^2 Skrevet 13. april 2007 #10 Skrevet 13. april 2007 Sebastian får nattpuppen på soverommet, så er det raping, legger han ned i senga, kos og nuss og så er det natta. Vi har gått gradvis fra å bysse i søvn og vugge i søvn til å nå kunne legge han selv om han er våken og han finner søvnen selv. Har det vært en aktiv dag og han er litt oppspilt så hender det at vi må inn og gi smokken, men det er ikke ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå