Gå til innhold

Må bare spørre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste på skravlesiden om hun stakkars som fant ut at babyen hennes har en kromosomfeil. lurer på om det er "vanlig" at de ikke ser slik ved ordinær ul? blir veldig bekymret nå, har vært til ul flere ganger og alt har sett helt fint ut, men kan det alikavel være noe fysisk galt eller at det ikke er levedyktig? er i min 21. uke nå.

hadde blitt veldig glad for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes et utall kromosomfeil et barn kan ha. I det tilfellet på skravlesiden, var imidlertid babyens skader så åpenbare at de måtte bli oppdaget på ultralyd. Du kan kjenne deg rimelig trygg på at barnet du bærer, ikke har slike skader. Gå tilbake til ultralyd-skjemaet ditt, og se om ikke jordmor fant to hjernehalvdeler, fire hjertekamre og at alt var akkurat som det skulle.

Heldigvis er det svært sjelden noen får barn med store misdannelser. Det får være trøsten vår. I de aller, aller fleste tilfeller går det bra, og vi føder friske, flotte unger. Jeg synes ikke dette er noe du skal bekymre deg for! Sannsynligheten er nemlig svært liten.

Skrevet

Men denne dama hadde jo vært på to UL før, og da var alt bra..

Derfor lurer jeg også på dette.. Blir helt redd...

Skrevet

Uff, joda det var 4 hjertekammer og to hjernehalvdeler. men sier du anonym at hun hadde vært på to ul?? herregud, tror jeg får slag, jeg blir seriøst livredd nå. HI

Skrevet

Uansett om alt er påvist OK på UL, er jo sjangsen for å få et barn som ikke er 100% friskt der uansett.

UL er ikke en garanti for å få et friskt barn.. De kan se noe, men ikke alt.

Sannsynligheten er liten for at du får et sykt barn, skjænner du blir nervøs, men det nytter ikke å bekymre seg forderva.. Det som er i magen, er i magen..

Skrevet

Ja, du har rett. uff, man får bare krysse fingra å håpe at alt er bra. til dags dato ser jo og oppleves alt normalt, så jeg tar utgangspunkt i det inntil det motsatte er bevist.

Skrevet

Ja, ikke sant.

Man må bare nyte dagene, man er ikke gravid hver dag, og det varer (selv om det føles sånn) ikke så lenge heller :)

Skrevet

men denne dama hadde også hørt at alt var bra.

Ingenting var feil på hennes to UL. De hadde også sett at det var en jente på begge de to UL....

Og plutselig blir det gutt og en masse kromosonfeil..

Hvordan går dette an??

Jeg blir redd, og skal i allefall på 3d ul, da får man iallefall se ansiktet til barnet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...