Gå til innhold

Snakk om frekkhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Verken far til barna eller meg får komme innenfor døren til biomor. Og vi blir iallefall ikke invitert i bursdag. Så vi kjøper egne gaver, har egne bursdager her ol. Barna får ikke ha gaver fra oss som de åpner i selskap hos mor.

Men nå skal biomor ha barneselskap hjemme hos seg, og da lurer hun på om vi vil være med å betale halvparten av det hun har lagt ut på til tallerkner, til kake ol (ikke gaver).

Er det mulig, tenker jeg. Så, vi som ikke får komme i selskap til barna, vi skal betale for 1 og en halv bursdag?

Hva syns dere? Er vi slemme når vi sier nei? Hun har ikke dårlig råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med dere. Dette synes jeg er frekt.

Jeg har en stedatter på 4 år og vi bruker å ha barnebursdag her for henne, fordi vennene hennes bor her. Bursdag for henne med besteforeldre ol har vi hver for oss. Vi har spurt henne en gang om hun ville komme, men det virket hun ikke så interessert i. Men om hun vil, så er hun velkommen..

Vi hadde ALDRI bedt henne om å spleie på barnebursdagen

Skrevet

Nope, dette kan jo hun dekke selv:)

Her fikser mor barnebursdag selv, og vi har hver vår med familiene på hver side siden svigers ikke vil se sin exsvigerdatter i noen stor grad:(

Vi stiller så klart opp med hjelp og kake til barnebursdagen osv dersom det er ønsket:)) Men vi er alltid hjertelig velkommen på besøk hos henne, og vi samarbeider bra.

Skrevet

Det hadde nok ikke jeg gjort. Hadde jeg ikke fått komme i min datters bursdag, ville jeg heller brukt de pengene til å lage en hyggelig bursdag her. Selv, det hadde blitt for min datter om jeg hadde spleiset, men det får være måte på hva jeg hadde betalt.

Her har vi hatt de to siste bursdagene sammen. Far til barna, ny samboer, og hans familie har vært i selskap her. Han har ikke vært med og spleiset på selskapet, men har hjelpt til. For det var pappa som måtte være Pølsesjefen!!

Var i bursdag til mine stedøttre for litt siden også, hos moren. Var en veldig koselig dag, men mine dine, våre, han, hennes, exer og kjærester. Jeg trang igrunn ikke være med i selskapt (hyggelig ja, men ikke ett must for min del.) det er det barna som bestemmer synes jeg, og ikke foreldrene. Det er deres dag, og da får vi heller svelge noen kameler om vi ikke kommer så godt overens.

Her får hvertfall de fire ungene fra 2 til 9 bestemme hvem de vil skal komme selv.

Skrevet

Nei dere er ikke slemme. Hadde ikke gjort det vi heller.

Biomor klaget ett par ganger til oss om barnebursdagene. Da sa min samboer til henne at vi kunne lage barnebursdag om det ble så dyrt og slitsomt. Så året etter gjorde vi det. Har ikke hørt noe mere mas om det siden.

Hva med å avtale å ha barnebursdag annenhvert år?

Gjest marie-s
Skrevet

Jeg hadde aldri bedt faren til min sønn om å være med å betale på et barneselskap, det er da ikke så dyrt.

Vi spleiset på barnedåpen for noen år siden, da var for både hans og min famile var invitert, men jeg sa at jeg kunne betale den selv, men at jeg da ikke kunne ha invitert hans familie.

Skrevet

Nei ærlig talt, det kan ho dekke selv.

Skrevet

Synes det burde være en selvfølge at dere sier nei. Er helt bak mål av biomor og spørre.

Jeg er selv biomor, og biofar er omtrent den siste personen på jorden jeg ville hatt innenfor døren min. Blir kvalm bare ved tanken. Det er nok mange som har det sånn. Spesielt pga det,+ hundre andre grunner, ville jeg aldri ha nedverdiget meg selv til å spørre eksen om hjelp til noe som helst.

Det finnes ingen som helst grunn til at dere skulle hjelpe biomor med selskapet.

Skrevet

Nei ærlig talt, hun kan vel ikke forlange det. Hun må jo stå for sine egne ting. Det gjør jeg med mine barn og kunne aldri falt meg inn å bedt om penger til bursdagsfestene. Nei så langt ned kunne jeg aldri tenkt meg å synke.

Her er det omvendt, vi ber far og stemor til mine barn, men de velger å ikke komme. Trist for barna for de savner å ha de der, alle andre i familien på begge sider er der.

Skrevet

Det er det som er så dumt. Hun vil ikke at vi skal ha selskap i det hele tatt. Verken der hun og hennes familie er bedt, eller med bare oss og barna.....

HUN er mor, og skal holde barneselskap. HAN er far og skal bidra økonomisk.

• 2 uker senere...
Skrevet

hvis hu går på trygdekontoret får hu høre at det er bidrag hu får fra far og det er det.alt som bursdag ect må hu holde sjøl..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...