Gå til innhold

Hjelp! Koking av narresmokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koker smokkene for å sterilisere de. Nettopp kjøpt nye nå og det kommer jo vann i de med en gang man koker de. Har hørt at vann i smokken ikke er bra da det kan bli bakterier etc, og så lenge vannet har kommet inn i smokken så kan babyen også få dette i seg. Men hvordan skal man unngå det når man koker smokkene i en kasserolle?

Er det jeg som er helt på tur, skjønner ikke hvordan jeg kan sterilisere de ellers (burde jo ikke være nødvendig med egen smokkesterilisator).

Bruker NUK 0-6 mnd, latex.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil alltid sive litt vann inn i smokkene når du koker de. Klem litt på dem etter koking så siver vannet ut...

Skrevet

Ja det er det jeg har gjort, men et øyeblikk så begynte jeg å tenke at de blir jo ikke sterile dersom jeg må klemme på de hver gang,hehe... Vasker meg selvfølgelig på hendene men likevel.... Nei, uff, kanskje jeg bare begynner å bli litt tåkete her. Den velkjente ammetåka siger inn:)

Opplever også at alt vannet ikke går ut til tross for at jeg klemmer, det blir liksom uansett liggende igjen noen dråper inni smokken.

Skrevet

Jeg klemmer ut vannet. Smokkene er ikke sterile lenge etter koking uansett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...