kristin2 Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Koker smokkene for å sterilisere de. Nettopp kjøpt nye nå og det kommer jo vann i de med en gang man koker de. Har hørt at vann i smokken ikke er bra da det kan bli bakterier etc, og så lenge vannet har kommet inn i smokken så kan babyen også få dette i seg. Men hvordan skal man unngå det når man koker smokkene i en kasserolle? Er det jeg som er helt på tur, skjønner ikke hvordan jeg kan sterilisere de ellers (burde jo ikke være nødvendig med egen smokkesterilisator). Bruker NUK 0-6 mnd, latex.
CrazyCat Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Det vil alltid sive litt vann inn i smokkene når du koker de. Klem litt på dem etter koking så siver vannet ut...
kristin2 Skrevet 13. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2007 Ja det er det jeg har gjort, men et øyeblikk så begynte jeg å tenke at de blir jo ikke sterile dersom jeg må klemme på de hver gang,hehe... Vasker meg selvfølgelig på hendene men likevel.... Nei, uff, kanskje jeg bare begynner å bli litt tåkete her. Den velkjente ammetåka siger inn:) Opplever også at alt vannet ikke går ut til tross for at jeg klemmer, det blir liksom uansett liggende igjen noen dråper inni smokken.
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 14. april 2007 #5 Skrevet 14. april 2007 Jeg klemmer ut vannet. Smokkene er ikke sterile lenge etter koking uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå