Gå til innhold

En "FLOTT" tur på ullevåll......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen min i dag, og prøvene mine var enda verre.... til glede for meg og legen, fordi da bar det inn på ullevåll og mest sannsynligvis i gang setting! Dro inn til poliklinikken og ble "mottatt" Av noen damer som snakket dårlig norsk! Lå til registrering av babyen mens de snakket om desserter o.l. seg i mellom! Han bevegde seg bra, og de tok blodtrykk! Var fortsett høyt overtrykk og litt høyt undertrykk!

Kom så inn til en "kjempe koselig" lege.... pratet enda dårligere norsk og sambo forsto ingen ting av hva hun sa! Pratet egentlig bare piss hele tiden.... og jeg sa jeg var veldig bekymret siden jeg har ligget i grenseland for svangerskapsforgiftning lenge.....!

Hun sjekket meg med ultralyd.... brukte lang tid! Påstod så at hodet ikke var festet, noe legene tidligere har sagt at det er i to mnd nå! Da jeg sa dette til henne sa hun at det kanskje var skulderen hun kjente....???!!!

Kjempe betrygende......! Følte oss skikkelig jævlig etter denne timen og så sente de oss hjem etter å ha tatt blodprøve, med beskjed om å ringe tilbake om ett pr timer for svar på de! Fikk en ny time i morgen kl 12.45!

Vil ikke tilbake dit.... følte meg helt jævlig og vil egentlig bare gråte.....!

Litt frustrasjon fra meg........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ånei, så utrolig kjipt! Det blir krasj når noen ser deg som "bare" jobben sin mens dette er det viktigste i livet ditt akkurat nå!

Ikke gøy når man ikke forstår legen, det er vanskelig nok å konse på all informasjon om ikke det er vanskelig å forstå hva som blir sagt i tillegg..

Men husk at de helt sikkert er like flinke selv om språket ikke er perfekt. Hvis noe var kritisk hadde du fått vite det.

Men---skjønner deg kjempegodt. Har selv tenkt at jeg skal pokker meg ikke bli gående 14 dager på overtid og bli mer og mer usikker på om saker og ting er i orden. Håper du får sove i natt- i morgen kanskje du møter noen helt andre mennesker og da føles det sikkert bedre :-)

Lykke til.

Skrevet

Uff så trist at du fikk den opplevelsen. Hodet fester seg ikke så mye som to måneder før fødsel. Kanskje legene tidligere har ment at baby ligger med hodet ned?? Fra uke 36 kan man regne med at det begynner å feste seg. Hos meg festet det seg ikke før uke 38.

Det er mange dyktige mennesker på Ullevål. Har født der selv to ganger, og skal tilbake nå.

Skrevet

Trist å høre at du fikk en dårlig opplevelse på fødestedet.

Det skal jo være ett sted man føler seg trygg og ivaretatt.

Jeg håper du får en bedre opplevelse i morgen =)

Vil bare legge til at når jeg var til kontroll i uke32, fikk jeg beskjed om at hode var i ferd med å feste seg. Så noen fester seg tidlig =)

Da hadde hun ligget med hode langt ned i bekkenet en stund :o)

Lykke til i morgen =)

Skrevet

Tusen takk for hyggelige ord!

På fødeavdelingen er de kjempe koselige, men nede i kjellern der... der var de ikke mye koselige!

Følte meg ikke sikker når jeg reiste derfra..... og formen er ikke bra nå heller, men er ikke så mye å gjøre med det! Er uvell i kroppen, men det har jeg jo vært en stund! Ja ja! Får håpe jeg møter noen hyggelige mennesker i morgen, som ikke har dårlig tid og må hjem fra jobb( vi kom i vakt skifte)

Skrevet

Vill bare minne deg på fritt sykehus valg.

Be legen din om henvisning til et annet sykehus.

eller ring til et annet sykehus å fortell situasjonen din, så kan det hende du kan komme dit uten ny henvisning

Skrevet

jeg vet, men jeg er en uke på overtid, og har vært kjempe fornøyd med de til nå..... så det er nok litt forsent for meg! Skal på ny kontroll allerede i morgen......

Skrevet

dytter til iz.....

Skrevet

Utrolig leit å høre at noen har en sånn opplevelse. Går selv jevnlig til oppfølging på Ullevål og fødte der sist også. Det er jo ikke alltid de har best til tid til å svare på spørsmål og "småprate", men jeg har alltid følt meg veldig trygg på at jeg har fått god medisinsk behandling, både på fødeavdelingen og på svangerskapspoliklinikken.

Skrevet

send inn en klage på dem sånn som jeg skal med juric berco på søf! kanke behandle folk sånn!!! blir så provosert jeg ass!!!

Skrevet

hode på gutten min var festa i uke 30.så noen fester seg tidlig.!

Skrevet

var inne i dag også! Møtte en koselig jordmor som tok de prøvene hun skulle! Blodtrykket var steget litt! Både over og undertrykket! Ble så sent til en lege! Hun satt da og sa att alle prøver var bra! Da jeg sa at blodtrykket er nå høyere en det det var når jeg ble sendt inn pga høyt blodtrykk, mente hun at det ikke var det! Er det ikke ganske mye ¨å stige med 50 i både over og undertrykk nå eller.....? Så denne legen var uenig med det alle andre har sagt! Betryggende!

Hun mente at jeg ikke kom til å bli satt i gang før til fredag heller!!!

Faen dritt lege! Skal heldigvis til legen min på tirsdag, så får håpe hun kan ordne opp!

Og da jeg kom med spørsmål sa hun litt surt: nå må du høre på det jeg sier da......! Jeg kokte inni meg!!!!!!

Skrevet

jeg hadde forlanga en annen lege!! sånn de holder på! Jeg hadde sprengt!!! nei sleng neven i bordet!!! det her går jo alt for langt!!!! møkka folk!!! send klage brev og lag oppstyr!!! stå på ditt!!! skal jeg ringe og kjefte på de for deg????? kan godt gjøre det=)

Skrevet

Hallo heidi!!! d er meg ( negldesigneren ) herregud troddde du hadde blitt satt i gang på fredag nå jeg....hmm uff for en dritt opplevelse du har hatt....jeg har hatt det noen ganger jeg også på svangerskapsoliklinikken....der er ei dame som er der om kveldene nesten alltid, hun er helt jævelig...men skal sende inn klage på henne da...hun er veldig slem mot barnet også!! jeg er fortsatt på overtid jeg også....dersom det ikke skjer noe snart så er det 23. jeg blir satt i gang..men uff orker ikke mer....men skal se hva som skjer i løpet av dagen idag....har en antydning for at jeg kanskje lekker litt fostervann....

6 dager overtid!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...