mamma og my Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 lillejenta har sannsynligvis barneastma... Hoster og slimer fælt, har fått medisin nå, så det går bedre. Har noen av dere barn som har/har hatt barneastma? Har dere noen triks når barnet er svært plaget (untatt å gi medisin, da) Håper hun vokser det av seg, dette er ikke hyggelig!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Mitt beste tips er å heve hodeenden på senga slik at det blir lettere å puste. Hold det støvfritt i huset og ha lite møbler, tepper o.l på soverom. Luft ofte, jeg pleier alltid å sjokklufte før hun legger seg. Ikke bruk luftfukter i hjemmet og om dere har tøretrummel så luft på badet/vaskerommet etter bruk. Astmabarn har ikke godt av for høy luftfuktighet. Ellers er det viktig å være der for barnet når det er tett og sliter med pusten, mange blir veldig engstelige og da er det viktig å skape trygghet i situasjonen. Jeg synes det ble lettere når hun ble så stor at hun begynte å bruke langtidsvirkende astmamedisin (Flutide). Nå er hun ikke så ille når hun får en luftveisinfeksjon. Og er du redd og usikker, ikke vær redd for å ringe legevakten. Vi har meldt oss inn i Norges Astma og allergiforbund. Vi skal også på foreldreopplæring i astma i regi av barneavdelinga her vi bor. Lær dere så mye som mulig om astma, det gjør det lettere å behandle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå